"אין להם חלק לעולם הבא": גינויים נגד המשפחה החרדית שהשפילה חיילת ברכבת

"כלבים, זבל, שיקסע" - משפחה חרדית השפילה חיילות ברכבת וחטפה גינויים חריפים: גולדקנופף: "כל המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעולם הבא"| רחל עזריה: "זה לא מיעוט, וזה מטריד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/23 15:32 כב באב התשפג

"אין להם חלק לעולם הבא": גינויים נגד המשפחה החרדית שהשפילה חיילת ברכבת
רכבת ישראל, אילוסטרציה , צילום: shutterstock

בשנה האחרונה הקיטוב החברתי בישראל שובר שיאים, ולשורת ביטויי השנאה אליהם נחשפנו מצטרף תיעוד מטריד שהתפרסם אתמול (ג') בערוץ 12. בתיעוד נשמעים בני משפחה חרדים, בעודם משפילים חיילות ברכבת וקוראים לעברן "כלבים, איך אפשר להעלות כלבים לרכבת?". אחת מנשות המשפחה הטיחה בחיילות: "חברת ניקיון העלתה את הצפרדע (פח זבל), היא שמה פה את פח הזבל", בעקבות העלבונות הקשים, אחת החיילות פרצה בבכי. התיעוד החריג גרר אחריו גינויים חריפים.

"למה אתם שותקים? איפה ראש הממשלה?"

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי תקפה את אם המשפחה והאשימה את חברי הממשלה בהתעלמות מהאירוע: "משפחה חרדית שלמה מנבלת את הפה כלפי חיילות צה"ל ואיפה כל אותם אלו שקפצו וגינו את אותו אירוע בהוד השרון? למה אתם שותקים? איפה ראש הממשלה? איפה אריה דרעי? איפה אותם עיתונאים וצייצנים שקפצו כמוצאי שלל רב? החברה שלנו צריכה להתעורר מהר לפני שנמצא את עצמנו בטהרן".

גולדקנופף: "לא מייצג את כלל שומרי התורה"

הגינוי נשמע גם מן הצד החרדי, כאשר יו"ר יהדות התורה ושר השיכון יצחק גולדקנופף הוציא הודעת גינוי לתקיפת החיילות וכתב: "כל המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעולם הבא - כל יהודי באשר הוא. גם חיילי צה"ל כלולים בכלל זה. אני מגנה את ההתנהגות הזו שאיננה מייצגת את כלל הציבור שומרי התורה".

לוינסון למגל: "אתה צבוע"

צמד השדרנים המפורסמים, חובבי ההתקוטטויות המוכרים מהטוויטר, ינון מגל וחיים לוינסון התעמתו בתוכנית הרדיו 103 FM על גינוי התיעוד: לוינסון הטיח במגל: "כשאישה מעורערת בנפשה התנהגה בצורה מחפירה לחרדי באוטובוס - זעמת, כשמשפחה חרדית עם ילדים מקללת חיילות באוטובוס זה לא מעניין אותך, אתה צבוע". ינון מגל התגונן וטען: "משפחה הזויה שתקפה חיילת זה אירוע איזוטרי, אבל התופעה של תקיפת חרדים היא תופעה רחבה".

רחל עזריה: "זה לא מיעוט, וזה מאוד מטריד"

מנכל"ית תנועת "דרכנו" וחברת הכנסת לשעבר מטעם כולנו, רחל עזריה, גינתה גם היא את התקיפה וכתבה: "אנחנו כל הזמן מקווים שהחברה החרדית משתנה, מתערה, מתגייסת יותר, עובדת יותר, אומרים לנו כל הזמן, שלא בכח, וזה תהליך, ולאט ולאט ותכף. ואז מגיע סרטון כזה, שקורה ברכבת ישראל, לא במאה שערים, לא בשכונה חרדית. ברכבת, של כולםן, מקום ציבורי, מול מצלמה. וכל התקוות מתנפצות מול המציאות". מגיש הטלוויזיה וזוכה "האח הגדול" אלירז שדה, הגיב גם הוא לתקרית וכתב: "גועל נפש, אלה לא חרדים להשם. לחשוף את פניהם".