בית משפט השלום הכריע: אלישע ירד ישוחרר למעצר בית

בתום הדיון בבית משפט השלום, הוחלט כי מעצרם של אלישע ירד ויחיאל אינדור לא יוארך, והשניים נשלחו למעצר בית. ההחלטה הגיעה זמן קצר לאחר שהעליון החליט להשאירם במעצר עד לדיון

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/23 14:32 כב באב התשפג

בית משפט השלום הכריע: אלישע ירד ישוחרר למעצר בית
אלישע ירד בבית המשפט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית משפט השלום החליט בדיון היום (ד') כי אלישע ירד ויחיאל אינדור, שחשודים במעורבות בירי בפלשתיני סמוך לכפר בורקה בסוף השבוע האחרון, ישוחררו למעצר בית ומעצרם לא יוארך. ההחלטה הגיעה לאחר שבית המשפט העליון קיבל את הערעור לפיו לא ישוחררו למעצר בית עד הדיון המדובר.

נזכיר, כי לאחר שהיה עצור מאז שבת, בית המשפט קבע אתמול כי פעיל הימין אלישע ירד ישוחרר למעצר בית. אולם בעקבות הערר שהגישה הפרקליטות בנושא, בית המשפט העליון הכריע כי בכל זאת יישאר במעצר עד לדיון הנכחי.

הדיון התנהל במתכונת חריגה במיוחד, כאשר השופטת קיבלה את בקשת השב"כ ועורכי דינו של ירד הוצאו מהאולם, והתקיים דיון במעמד צד אחד - נציגי הפרקליטות, השב"כ והשופטת - במשך כעשרים דקות.

ירד בבית המשפט, היום

ירד בבית המשפט, היום צילום: איתמר כרמון

מוקדם יותר: בית המשפט העליון החליט כי ירד יישאר במעצר

"לאחר שעיינתי בחומר האמור, ומאחר שמדובר בהחלטה נקודתית וממוקדת, ובלא שאני מחווה כל דעה ביחס לשאלת המשך מעצרו של המשיב - שאלה שכאמור מי שיידרש אליה הוא בית משפט השלום לאור כל החומר שיוצג בפניו", נכתב בהחלטת השופטת רות רונן בעליון.

"אני מורה כי עיכוב הביצוע של החלטתו של בית המשפט המחוזי יימשך עד לדיון בבית משפט השלום, קרי עד היום בשעה 13:00. כאמור, בית משפט השלום ידון בבקשה להמשך מעצרו של המשיב ויקבל החלטה כפי שימצא לנכון".

נזכיר כי ירד היה עצור בחשד למעורבות בירי בפלשתיני סמוך לכפר בורקה במהלך עימותים שפרצו במקום בין נערי גבעות ותושבי הכפר. העצור השני, יחיאל אינדור שאושפז לאחר שנפגע קשה מסלע שהושלך לעברו.