התקרית בבורקה: בית המשפט שחרר את אלישע ירד למעצר בית

בית המשפט המחוזי קיבל את ערר ארגון חוננו והורה על שחרורו של אלישע ירד למעצר בית, אך עיכב את ההחלטה עד לשעה 20:00 לצורך הגשות ערעור לעליון. החשוד השני, יחיאל אינדור יישאר במעצר בבית החולים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/08/23 16:02 כא באב התשפג

התקרית בבורקה: בית המשפט שחרר את אלישע ירד למעצר בית
אלישע ירד, היום, צילום: איתמר כרמון

דרמה בבית המשפט המחוזי בירושלים. לאחר שהיה עצור מאז שבת, בית המשפט קבע כי פעיל הימין אלישע ירד ישוחרר למעצר בית. ירד היה עצור בחשד למעורבות בירי בפלשתיני סמוך לכפר בורקה במהלך עימותים שפרצו במקום בין נערי גבעות ותושבי הכפר. העצור השני, יחיאל אינדור שאושפז לאחר שנפגע קשה מסלע שהושלך לעברו יישאר במעצר, כך קבע בית המשפט.

בית המשפט דחה את השחרור לשעה 20:00

העצור השני, יחיאל אינדור שגם נפגע קשה באירוע, ישאר עצור כשהוא מאושפז בבית החולים שערי צדק. בדיון השתתפה חברת הכנסת לימור סון הר מלך שירד היה הדובר שלה עד לפני מספר חודשים. בית המשפט דחה את שחרורו של ירד עד השעה 20:00 לצורך הגשת ערעורים לבית המשפט העליון.

ירד בבית המשפט, היום

ירד בבית המשפט, היום צילום: איתמר כרמון

את הערר הגישו עורכי הדין אביחי חג'בי ונתי רום מארגון חוננו. בערר ביקשו עורכי הדין מבית המשפט לקצר את הארכת המעצר של השניים, זאת לאחר שהובהר כי ירד אינו חשוד כלל בירי, ואילו אינדור הדגיש בחקירתו את הצורך בירי כיוון שהיה בסכנת חיים.

עו"ד אביחי חג'בי אמר בפתח הדיון "אני מאמין שאם באמת התחזק החשד הסביר באופן משמעותי נציג היחידה החוקרת היה מניח מסמך אחד או שניים בפני השופטת. העובדה שצריך לקרוא את כל התיק בשביל לבדוק אם התחזר החשד הסביר מעידה כמה התיק חלש".

הביקורת של פרקליטו של ירד על המשטרה

עו"ד נתי רום מתח ביקורת על התנהלות המשטרה ואמר בדיון: "משטרת ישראל הגיעה לא מוכנה. אנחנו מקווים מאוד שהם ישוחררו, גם אם יכול להיות שלא ישוחררו עכשיו בערר. יש הרבה אתגרים בשביל לשחרר אותם, אין פה תיק. אנחנו רואים יותר ויותר שאדם שהציל את חייו והציל אחרים נמצא לצערנו עצור בבית החולים, גם כשהוא בטיפול נמרץ, גם כשהוא לפני ניתוח. זה מעשה שלא יעשה".