בשורה לציבור הדתי: החוף הנפרד יורחב בעשרות מטרים

בעקבות דרישות שעלו מהציבור, משרד הפנים מתכנן להרחיב משמעותית את שטח החוף הנפרד בנתניה, "חוף צאנז" | על פי התכנית יוגדל החוף בכ-35 מטרים מכל כיוון

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/23 11:20 כא באב התשפג

בשורה לציבור הדתי: החוף הנפרד יורחב בעשרות מטרים
חוף נפרד, ארכיון, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

טיוטת הודעה להערות הציבור מטעם שר הפנים משה ארבל, בה נכתב כי בהתאם לבקשת עיריית נתניה מוצע להגדיל את שטח הרחצה בחוף "קריית צאנז" (החוף הנפרד בעיר) מ-156 מטרים ל-225 מטרים, על רקע עומס מתרחצים המגיעים לחוף, ובמיוחד בתקופה זו של "בין הזמנים". הגדלת החוף תאפשר רחצה בטוחה בקטע החוף המוכרז, ותמנע מעבר של מתרחצים לכיוון קטעים אסורים לרחצה.

החוף הנפרד יופרד בעשרות מטרים

עם קבלת התיקון המוצע, יוגדל החוף בכ-35 מטרים מכל כיוון- היינו, תוספת של כ-35 מטרים צפונית לתחנת ההצלה הקיימת, ובכ-35 מטרים דרומית לה. בהתאם, עם ההכרזה על הגדלת שטח חוף "קריית צנאז" יתוקנו המדידות של חופי הרחצה האסורים הממוקמים משני צדדיו, באופן ששטחם יקטן על חשבון הגידול בחוף המוכרז, "קריית צנאז".

חוף נפרד, ארכיון

חוף נפרד, ארכיון צילום: Photo by Shir Torem/Flash90

התיקון המוצע יהיה בגדר "הוראת שעה", ויעמוד בתוקפו עד לתום עונת הרחצה של שנת 2023. בהתאם לזאת, במסגרת צו זה מוצע לתקן את התוספת השנייה לצו העיקרי לצורך יישום האמור.

יש לציין כי בשל העומס הרב של המתרחצים בחוף בתקופה זו של השנה, ועד שהחלטת שר הפנים תעבור, עיריית נתניה החליטה על פיתרון זמני שמאפשר לתושבי העיר בלבד לרחוץ בחוף בשעות מוגדרות בבוקר. בנוסף מוגבלת כניסת המבקרים לחוף עד ל- 100 מבקרים מסיבות בטיחותיות.