בן גביר לצד החשודים: "מי שמגן על עצמו מזריקת אבנים צריך לקבל צל"ש"

השר לביטחון לאומי שיבח את החשודים בהרג הפלשתיני ואמר כי מגיע להם צל"ש: "מצפה לקדם את החקירה במהירות ולבצע חקירה מקיפה גם של כל הפורעים הערבים" | גנץ גינה: "טרור לאומני יהודי מסוכן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/23 11:38 יט באב התשפג

בן גביר לצד החשודים: "מי שמגן על עצמו מזריקת אבנים צריך לקבל צל"ש"
אלישע ירד בבית המשפט , צילום: Chaim Goldberg/Flash90

התקרית בכפר בורקה: בסוף השבוע נעצרו פעיל הימין ודוברה לשעבר של חברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, אלישע ירד, ותושב עפרה יחיאל אינדור שנפצע קשה והוא החשוד בירי. ירד נעצר מיד לאחר תקרית הירי, במהלכה נורה פלשתיני ובהמשך נקבע מותו. הבוקר (א') התבטא בן גביר ואמר כי מגיע צל"ש למי שמגן על עצמו מזריקת אבנים.

המתיישבים טוענים כי מדובר היה בהגנה עצמית, בן גביר: "המדיניות שלי ברורה"

"המדיניות שלי ברורה. מי שמגן על עצמו מזריקת אבנים צריך לקבל צל"ש", אמר השר ליטחון לאומי. "אני מצפה מממ"ז ש"י ניצב עוזי לוי לקדם את החקירה במהירות ולבצע חקירה מקיפה גם של כל הפורעים הערבים שזרקו אבנים וניסו לרצוח יהודים". לדיון בהארכת מעצרו שהתקיים במוצאי השבת הגיע ירד כשהוא אזוק בידיו וברגליו.

צילום: Photo by Flash90

בן גביר, התגייס למען פולארד

בן גביר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך הדיון בהארכת מעצרו אמר נציג המשטרה כי סעיף הרצח שהיה מיוחס לשניים הוכנס באופן אוטומטי למערכת וכי הסעיף בו הם חשודים הוא גרימת מוות. במשטרה אמרו כי האלימות לא מיוחסת לצד הישראלי בלבד וכי "אין שום טענה שלא הייתה אלימות משני הצדדים". מצידם של שני הישראלים נטען כי מדובר היה בהגנה עצמית לאחר התפרעות הפלשתינים במקום.

החשוד השני, יחיאל אינדור, נפגע בראשו מסלע שהטיח בו אחד הפלשתינים במהלך העימות, מה שגרם לפציעתו הקשה ולאשפוזו בבית החולים, במשטרה טרם יודעים לקבוע אם הירי בוצע לפני או אחרי שהסלע נזרק לעברו.

צילום: חופשי

גנץ גינה בחריפות: "כתם שלא ימחה על דמותנו"

שר הביטחון לשעבר ויושב ראש "המחנה הממלכתי" גינה הבוקר (א') את האירועים. "מולנו מתפתח טרור לאומני יהודי מסוכן – שריפת בתים, רכבים, ירי ואירועים רבים של לקיחת החוק לידיים עד כדי פגיעה בחיילי צה"ל. האירוע בבורקה, יהיו הנסיבות אשר יהיו, מצטרף לשרשרת של אירועים שמעסיקים את כוחות הביטחון ברדיפה אחרי ישראלים במקום בהגנה עליה".

הוא תקף את הממשלה: "מחיר שתיקת ההנהגה הלאומית שלנו, חוסר הגיבוי לכוחות הביטחון של ראשי המערכת, והעובדה שחברי ממשלה וקואליציה מגבים את אותם הקיצוניים – כתם שלא ימחה על דמותנו, וסכנה לביטחוננו".