התקרית בבורקה אחד החשודים בירי בבורקה - הדובר לשעבר של חה"כ מעוצמה יהודית

אלישע ירד שהיה עד לפני מספר חודשים דוברה של חברת הכנסת מעוצמה יהודית, הוא אחד החשודים שנעצרו בחשד לירי בפלשתיני מהלך העימותים בכפר בורקה, החשוד השני מאושפז במצב קשה. העבירה המיוחסת: גרימת מוות ולא רצח, איש מהפורעים הפלשתינים לא נעצר

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 06/08/23 07:48 יט באב התשפג

אחד החשודים בירי בבורקה - הדובר לשעבר של חה"כ מעוצמה יהודית
אלישע ירד, אחד העצורים, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

אחד העצורים בתקרית בכפר בורקה בסוף השבוע הוא פעיל הימין ודוברה לשעבר של חברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית - אלישע ירד. ירד נעצר מיד לאחר תקרית הירי, במהלכה נורה פלשתיני ובהמשך נקבע מותו. החשוד השני במעורבות בתקרית הוא יחיאל אינדור שמאושפז במצב קשה בעקבות סלע שנזרק לעברו מהצד הפלשתיני במהלך התקרית.

המתיישבים טוענים כי מדובר היה בהגנה עצמית

לדיון בהארכת מעצרו הגיע ירד כשהוא אזוק בידיו. במהלך הדיון בהארכת מעצרו אמר נציג המשטרה כי סעיף הרצח שהיה מיוחס לשניים הוכנס באופן אוטומטי למערכת וכי הסעיף בו הם חשודים הוא גרימת מוות. במשטרה אמרו כי האלימות לא מיוחסת לצד הישראלי בלבד וכי "אין שום טענה שלא הייתה אלימות משני הצדדים". מצידם של שני הישראלים נטען כי מדובר היה בהגנה עצמית לאחר התפרעות הפלשתינים במקום.

צילום: Photo by Flash90

החשוב השני נזכיר, נפגע בראשו מסלע שהטיח בו אחד הפלשתינים במהלך העימות, מה שגרם לפציעתו הקשה ולאשפוזו בבית החולים, במשטרה טרם יודעים לקבוע אם הירי בוצע לפני או אחרי שהסלע נזרק לעברו.

צילום: חופשי

הגרסה של צה"ל

לאחר שנשמעו טענות כלפי הגעת כוחות הצבא למקום, הבהירו בצה"ל כי הכוחות הגיעו במהירות. בצה"ל הציגו את השתלשלות האירועים. "מהתחקיר עולה כי ההתקהלות במרחב החלה בערב שישי באזור השעה 19:00. באזור השעה 20:07 התקבל דיווח פלשתיני ראשוני על חיכוך במרחב. כוחות צה"ל סרקו במרחב שהתקבל, ולא איתרו את החיכוך מאחר והמיקום שהתקבל היה שגוי.בשעה 20:52 התקבל לראשונה דיווח מאיש ביטחון אזרחי אודות חיכוך בין מספר פלשתינים לתושבי מאחז 'עוז ציון'. בשעה 21:09 לערך התקבל מיקום מדויק של העימות, וכוח צה"ל הגיע בשעה 21:20 למיקום האירוע, לאחר שבוצע ירי".

"זה היה ניסיון רצח של קבוצת יהודים"

עו"ד נתי רום מארגון חוננו הוזעק במהלך השבת לסייע לפצוע בבית החולים ומסר בצאת השבת כי "מדובר בנס, מרשי הוא נפגע פיגוע קשה. בנס ובתושייה הוא וחבריו נמצאים כעת בחיים. בבית החולים פגשתי אזרח צעיר פצוע באופן קשה לאחר מתקפת טרור קשה שבצעו בו ובחבריו מאות פורעים ערבים. אני קורא לשב"כ ולמשטרה לאתר עוד הערב את הפורעים הערבים, ולהביאם מאחורי סורג ובריח. זה היה ניסיון רצח של קבוצת יהודים, לינץ' של ממש. מרשי פעל כחוק, וכפי שמתחייב מכל נושא נשק ברישיון - להגן על חייו וחיי אזרחים נוספים".

ירד, בדרכו להארכת המעצר

ירד, בדרכו להארכת המעצר צילום: Chaim Goldberg/Flash90