עקיבא נוביק על הלינץ' בבנימין: "לא הייתי ממהר להסיק מסקנות"

העיתונאי הסרוג עקיבא נוביק ציין כי הוא מכיר את הפצוע מהלינץ' בבנימין ומעיד כי הוא אינו אדם אלים, בניגוד למה שדווח בכלי התקשורת: "הוא רחוק מאד מלחפש עימותים וחיכוכים ומהטייפ קאסט שאתם מדמיינים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 05/08/23 22:33 יח באב התשפג

עקיבא נוביק על הלינץ' בבנימין: "לא הייתי ממהר להסיק מסקנות"
עקיבא נוביק, צילום: Hadas Parush/Flash90

עימות אלים התפתח אתמול (ו') עם כניסת שבת בין אזרחים ישראלים לפלשתינים מחוץ וסמוך לכפר בורקא שבחטיבת בנימין. במהלך העימות נפצעו מספר אזרחים ישראלים מזריקות האבנים, אחד מהם במצב קשה ופלשתיני נהרג כתוצאה מהירי. בתוך כך, העיתונאי הסרוג עקיבא נוביק פרסם הערב פוסט בו הוא מציין כי הוא מכיר את הפצוע בלינץ' בבנימין ומעיד כי הוא אינו אדם אלים, בניגוד למה שדווח בכלי התקשורת.

"הוא רחוק מאד מלחפש עימותים וחיכוכים"

"איני יודע מה בדיוק קרה ליד עוז ציון השבת", פתח נוביק את דבריו, "אבל אני מכיר אישית את הבחור היהודי שנפצע קשה בתקרית. הוא רחוק מאד מלחפש עימותים וחיכוכים. לא הייתי ממהר להסיק מסקנות פה".

עוד הוסיף וכתב כי "הבחור חטף סלע לראש. הגולגולת שלו נשברה, והוא מנותח עכשיו. מי זרק אותו עליו? למה? האם הירי היה הגנה עצמית או תקיפה? האם האירוע התרחש בתוך הכפר או מחוץ לו? אני לתומי חשבתי שיש משמעות לחקר האמת. להטלת ספק. מה שאני יודע: הבחור הזה רחוק מהטייפ קאסט שאתם מדמיינים. אפשר גם לנשום רגע".

צילום: חופשי

לאחר שספג ביקורת מכמה גולשים, העיתונאי כתב והבהיר כי "עבדתי בארבע מערכות חדשות בעשור וחצי האחרונים. בכולן למדתי שצריך לאסוף פרטים. לברר כמה שיותר. להטיל ספק. לשאול שאלות. אני מבין שעטים עלי פה שונאי מתנחלים אוטומטיים שהשנאה מעוורת את שיקול דעתם. זה לא משנה את מה שאני יודע ומכיר".