לינץ' בכניסת שבת: ישראלי נפצע קשה במהלך עימות עם פלשתינים

עימות אלים התפתח עם כניסת שבת בין אזרחים ישראלים לפלשתינים מחוץ וסמוך לכפר בורקא שבבנימין | במהלך העימות נפצעו מספר אזרחים ישראלים מזריקות האבנים, אחד מהם במצב קשה ופלשתיני נהרג כתוצאה מהירי

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 05/08/23 21:19 יח באב התשפג

לינץ' בכניסת שבת: ישראלי נפצע קשה במהלך עימות עם פלשתינים
צילום: חופשי

עימות אלים התפתח אתמול (ו') עם כניסת שבת בין אזרחים ישראלים לפלשתינים מחוץ וסמוך לכפר בורקא שבחטיבת בנימין. במהלך העימות נפצעו מספר אזרחים ישראלים מזריקות האבנים, אחד מהם במצב קשה ופלשתיני נהרג כתוצאה מהירי. בעקבות האירוע, הוחלט על הכרזת שטח צבאי סגור במרחב החיכוך והצבת כוחות הביטחון בהתאם להערכת המצב.

מתחקור ראשוני של דובר צה"ל עולה כי על פי דיווחים פלשתינים ועדויות בשטח, העימות החל בהגעת אזרחים ישראלים לרעות צאן סמוך לכפר בורקא, ופלשתינים שהגיעו מהכפר על מנת להרחיקם. במקום החל עימות מילולי שהמשיך ליידוי אבנים של שני הצדדים, ירי זיקוקים מצד הפלשתינים, אזרחים ישראלים ירו לעבר הפלשתינים. במהלך העימות נהרג פלשתיני, נפצעו ארבעה פלשתינים נוספים ורכב פלשתיני נמצא שרוף. מספר אזרחים ישראלים נפצעו מזריקות האבנים, אחד מהם במצב קשה.

הלוויתו של הצעיר הפלשתיני שנהרג בעימות

הלוויתו של הצעיר הפלשתיני שנהרג בעימות צילום: Photo by Flash90

"זה היה ניסיון רצח של קבוצת יהודים, לינץ' של ממש"

כאמור, הישראלי שנפצע באורח קשה פונה מהמקום על ידי חבריו שחברו לאמבולנס לבית החולים "שערי צדק", שם הוא נותח במהלך הלילה, כעת הוא מאושפז כאמור במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים. לאורך כל שהותו בבית החולים נמצאים שוטרים מימ"ר ש"י ליד מיטתו. במהלך ליל שבת עצרה המשטרה תושב יהודי נוסף שהיה באירוע וסייע בפינוי הפצוע לבית החולים.

צילום: חופשי

עו"ד נתי רום מארגון חוננו הוזעק במהלך השבת לסייע לפצוע בבית החולים ומסר בצאת השבת כי "מדובר בנס, מרשי הוא נפגע פיגוע קשה. בנס ובתושייה הוא וחבריו נמצאים כעת בחיים. בבית החולים פגשתי אזרח צעיר פצוע באופן קשה לאחר מתקפת טרור קשה שבצעו בו ובחבריו מאות פורעים ערבים. אני קורא לשב"כ ולמשטרה לאתר עוד הערב את הפורעים הערבים, ולהביאם מאחורי סורג ובריח. זה היה ניסיון רצח של קבוצת יהודים, לינץ' של ממש. מרשי פעל כחוק, וכפי שמתחייב מכל נושא נשק ברישיון - להגן על חייו וחיי אזרחים נוספים".