במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע: "כוחות הביטחון יגיעו לכל מבקשי נפשנו"

במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע הירי בתל אביב בו נרצח סייר ביטחון באורח אנוש וסייר אחר ניטרל בנחישות את המחבל | נתניהו: "משבח את הסיירים על ערנותם וחתירתם למגע ובכך סיכלו פיגוע חמור בהרבה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 05/08/23 20:59 יח באב התשפג

במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע: "כוחות הביטחון יגיעו לכל מבקשי נפשנו"
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

פיגוע ירי בלב תל אביב: פיגוע ירי התרחש הערב (מוצאי שבת) בתל אביב, לאחר שמחבל ירה לעבר סייר ביטחון, גבר כבן 40 ופצע אותו באורח אנוש. הפצוע סובל מפציעות חודרות, ולאחר שקיבל טיפול ראשוני בשטח פונה לבית החולים איכילוב תוך שמבוצעות בו פעולות החייאה. מאוחר יותר נקבע מותו. המחבל, כאמל אבו בכר, בן 22, פלשתיני תושב רומאנה המזוהה עם הג'יאהד האסלאמי, נוטרל על ידי הפקחים וטופל על ידי מד"א.

בתוך כך במערכת הפוליטית הגיבו לאירוע. נשיא המדינה, יצחק הרצוג כתב כי "מתפלל לשלומו והחלמתו של סייר הבטחון העירוני של עיריית תל אביב הנאבק על חייו. תודה מקרב לב לו ולעמיתו שגילו אומץ, תושיה ונחישות כשאיתרו וניטרלו מחבל נתעב שהגיע לפגוע ולרצוח אזרחים תמימים בלב העיר. אני קורא לציבור לגלות עירנות יתרה בתקופה מאתגרת זו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו נתניהו בירך את הסיירים על עירונתם ובכך מנעו פיגוע גדול יותר. "גיבורי הערב הם פקחי הסיירת לביטחון עירוני (סל"ע), שחשדו במחבל וחתרו למגע, חיסלו אותו ומנעו פיגוע כבד יותר כנגד אזרחים.הפצוע באורח אנוש הוא אחד הפקחים שהמחבל ירה לעברו. בשעה זו נחזק את ידם של הצוותים הרפואיים הנאבקים על חייו של הפקח ונתפלל יחד עם בני משפחתו לשלומו, בריאותו והחלמתו המהירה".

אוחנה: "גיבורי הערב הם פקחי הסיירת לביטחון עירוני שחיסלו אותו ומנעו פיגוע כבד יותר כנגד אזרחים"

שר הביטחון יואב גלנט כתב כי "משבח את פעולתם האמיצה של אנשי הביטחון בעיריית תל אביב - בזכות עירנותם ונחישותם ניטרלו את המחבל ומנעו פיגוע חמור בהרבה. נושא תפילה להחלמתו של הפקח שנפצע בפיגוע. ‏מחזק את ידיהם של אנשי כוחות הביטחון הפועלים לשמירה על אזרחי ישראל, נמצה את הדין עם המחבלים ועם שולחיהם".

יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה בירך את הסיירים. "גיבורי הערב הם פקחי הסיירת לביטחון עירוני (סל"ע), שחשדו במחבל וחתרו למגע, חיסלו אותו ומנעו פיגוע כבד יותר כנגד אזרחים. הפצוע באורח אנוש הוא אחד הפקחים שהמחבל ירה לעברו. בשעה זו נחזק את ידם של הצוותים הרפואיים הנאבקים על חייו של הפקח ונתפלל יחד עם בני משפחתו לשלומו, בריאותו והחלמתו המהירה".