הרב אברהם סתיו ענה לעיתונאי: "יש בציוץ הזה כמה איסורי דאורייתא"

העיתונאי ישי כהן צייץ על המעבר של "קפה קדוש" לכשרות של הרבנות, מה שגרם לרב אברהם סתיו להגיב: "על סמך היכרות מסוימת עם הלכות לשון הרע, שאתה מחויב להרבה יותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/23 15:31 יז באב התשפג

הרב אברהם סתיו ענה לעיתונאי: "יש בציוץ הזה כמה איסורי דאורייתא"
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

לאחר שהשבוע פורסם כי קפה קדוש הירושלמי החליט לחזור לשירותי הכשרות של הרבנות ולעזוב את כשרות צהר, התפתח דיון בטוויטר בין העיתונאי החרדי ישי כהן ובין הרב אברהם סתיו, בנו של הרב דוד סתיו, נשיא ארגון צהר. הדיון התפתח לאחר ציוץ של כהן לפיו: "מסתבר שעזיבת קפה קדוש הירושלמית את צהר וחזרה לכשרות האותנטית של הרבנות אינה עזיבה בודדת אלא תופעה, ולא רק בירושלים". כהן לא הסתפק בכך וקבע כי "כנראה שהציבור מצביע ברגליים ודורש כשרות רשמית ואיכותית".

כאמור, הרב אברהם סתיו הגיב לדברים והשיב לכהן: "מעריך אותך כאדם ועיתונאי ישר והגון. יש לך בסיס לטענה שכשרות הרבנות איכותית יותר מזו של צהר? כי אחרת, אם אני זוכר נכון, יש בציוץ הזה כמה איסורי דאורייתא". כהן הגיב וכתב: "הרב יצחק יוסף, אומר את זה בגלוי. מבהיר שאסור לסמוך על הכשרות שלהם, ותוקף בחריפות. הוא הגורם הרשמי מטעם מדינת ישראל האחראי על תחום הכשרות. אני סומך עליו בעיניים עצומות".

ישי כהן, עיתונאי כיכר השבת

ישי כהן, נגד צהר. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אתה מסוגל להרבה יותר ומחויב להרבה יותר"

הרב סתיו השיב לטענה והגיב לכהן: "ראש הגוף המתחרה טוען שהוא איכותי יותר ממתחריו, וזה מספיק בשבילך כדי לקבוע שהוא צודק?" עוד הוסיף וכתב כי "על סמך היכרות עם הכתיבה שלך ברשת, שאתה מסוגל להרבה יותר. ויודע, על סמך היכרות מסוימת עם הלכות לשון הרע, שאתה מחויב להרבה יותר".

האחרון להגיב היה כהן שהביא את הרב עובדיה יוסף כטיעון לדבריו: "כולנו זוכרים את דעתו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל על ארגון צהר". אחד הגולשים הגיב לכהן בתגובה לטיעון וכתב: "כדאי מדי פעם להזכיר לרב יצחק יוסף שהוא עומד בראש גוף ממלכתי, ולא בשכונה של אבא שלו".