הבעלים של קפה קדוש מסביר את המעבר לרבנות: "חזרו בהם מהדרישות"

קרן ואיציק קדוש, בעלי "קפה קדוש", מסביר מדוע החליטו לחזור בהם מכשרות "צהר": "קיבלנו פניות מצד הרבנות לשוב ולפעול תחת כשרותה עם הבהרה ברורה כי הם חזרו בהם מהדרישות שאינן בענייני הכשרות עצמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/23 17:23 טז באב התשפג

הבעלים של קפה קדוש מסביר את המעבר לרבנות: "חזרו בהם מהדרישות"
קפה קדוש, ארכיון | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית הקפה "קפה קדוש" בירושלים הפך במהלך השנים מאז הוקם בשנת 1967 לאחד מבתי הקפה הפופולריים בבירה. לפני כשנתיים, בצעד לא רגיל, החליטו בבית הקפה לוותר על הכשרות של הרבנות ולעבור לכשרות של ארגון "צהר", צעד שהפך לאחד הסמלים הבולטים של הארגון. כפי שפרסמנו מוקדם יותר היום (ה'), בית הקפה החליט לבצע מהפך נוסף, ולחזור לתעודת הכשרות של הרבנות. השף והקונדיטור קרן ואיציק קדוש, בעלי קפה קדוש, מסביר.

"הם חזרו בהם מהדרישות שאינן ושלא היו בענייני הכשרות"

"מאז הקמתו בשנת 1967, קפה קדוש גאה לשרת את כלל הקהלים המגיעים מרחבי ישראל ופוקדים את המקום מדי יום", אומר קדוש. "כך היה תמיד וכך יהיה תמיד. משקיבלנו פניות מצד הרבנות לשוב ולפעול תחת כשרות הרבנות עם הבהרה ברורה כי הם חזרו בהם מהדרישות שאינן ושלא היו בענייני הכשרות עצמה השבנו בחיוב לרבנות".

קפה קדוש בתקופת הקורונה |

קפה קדוש בתקופת הקורונה | צילום: Hadas Parush/Flash90

לפני שנתיים: קפה קדוש עזבו ברעש גדול את הרבנות

נזכיר כי לפני כשנתיים הוריד בית הקפה את כשרות "הרבנות", ועבר לכשרות "צהר". בעלי בית הקפה הסבירו בחשבון האינסטגרם מודע עזבו את הרבנות: "שום דבר לא השתנה מבחינתנו. אנחנו עובדים עם אותם ספקים ואותם מוצרים" קדוש הוסיף תרעומת על התנהלות משגיחי הכשרות וכתב "'לא הגיוני לבקש ממני לשלם למשגיח שלא מגיע בכל יום, כשהוא לא מוגדר כעובד שלי ולא מוכן להחתים אצבע בכניסה וביציאה". לדבריו, "הקש ששבר אותנו היה כשנכנס מפקח וצרח על עובדים מדוע אין מדבקות כחולות עם המילה חלבי על מאפים שלנו''.