עמית סגל: ממשלת גנץ-לפיד-ברסלר תחגוג על הירושה

הפרשן הפוליטי מסביר בטורו מדוע נתניהו חושש להתעמת עם לוין ולדרוש פשרה בסוגיית הרפורמה המשפטית. על לוין: "עלול להפוך לשר שיכול היה להשפיע על דמותו של רבע מהעליון, אבל מינה אפס שופטים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/23 09:06 יז באב התשפג

עמית סגל: ממשלת גנץ-לפיד-ברסלר תחגוג על הירושה
עמית סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

הכנסת יצאה השבוע לפגרה, אך אם המושב האחרון שלה היה סוער במושב הבא הדברים עלולים להיות דרמטיים הרבה יותר עם המשך חקיקת הרפורמה המשפטית של שר המשפטים לוין. עמית גל מביר בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" כי יש סיבה מדוע נתניהו לא ופק על השולחן ודורש פשרה.

"תמשיך כך - ושלטונך בסכנה"

"נתניהו מכיר את הפתגם האמריקני שלא שמים כסף טוב אחרי כסף רע. אבל למרבה הצער, מי שלא חשש להתעמת עם נשיאי ארצות הברית בבית הלבן, חושש עכשיו מעימות עם לוין והבייס בביתו שלו" כותב סגל, "הוא יכול לדפוק על השולחן ולהזכיר לכולם מי פה בעל הבית". הוא מוסיף כי "במקום זאת, ראש הממשלה מייחל בסתר שמורדי מפלגתו יעשו בשבילו את העבודה".

נתניהו

נתניהו, לא דופק על השולחן. צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL

סגל מסביר: "הוא מקווה שהזמן יעשה את העבודה וירגיע את המחאה והמדינה. אבל הזמן עובד לטובת מי שעובד. בלי לפעול עכשיו לפתרון, אחרי חורף המחאות וקיץ הסרבנות יגיע סתיו של הורדת דירוג אשראי ופירוק הקואליציה והליכוד. אם היו לנתניהו יועצים כמו פעם, הם כבר היו מניחים על שולחנו את ההתראה האסטרטגית הזו: תמשיך כך - ושלטונך בסכנה" מסביר סגל.

לוין וחיות

לוין וחיות, יגיע לפשרה? צילום: Michael Giladi/Flash90

ממשלת גנץ-לפיד-ברסלר תחגוג על הירושה

על לוין כותב סגל כי הוא "עוד עלול להפוך לשר שיכול היה להשפיע על דמותו של רבע מהעליון, אבל מינה אפס שופטים. ממשלת גנץ-לפיד-ברסלר תחגוג על הירושה הזו ותציף את העליון באקטיביסטים שיהפכו אותו שתלטן מתמיד".