החרדים מאיימים בפירוק הממשלה: "קיבלנו הוראה ממועצת גדולי התורה"

מושב הכנסת הסתיים ללא חוק גיוס חדש למרות ההבטחה מצד ראש הממשלה לחקיקה עוד בטרם תקציב המדינה | דרעי: "ללא חוק הגיוס - הממשלה לא תתקיים". גולדקנופף: "לא תהיה דחייה נוספת בחקיקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/23 20:27 טז באב התשפג

החרדים מאיימים בפירוק הממשלה: "קיבלנו הוראה ממועצת גדולי התורה"
דרעי וגולדקנופף | , צילום: Flash 90

חברי הכנסת החרדים סיימו בשבוע שעבר את כנס הקיץ של המושב הראשון של הכנסת מבלי לחוקק את חוק הגיוס שהבטיחו לבוחריהם. למרות ההתחייבות מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו בהסכמים הקואליציוניים שחוק הגיוס יחוקק עוד בטרם העברת תקציב המדינה, הקואליציה והממשלה עסקו בעיקר ברפורמה המשפטית וסוגיית חוק הגיוס כמעט ולא דוברה. הערב (ה') נראה כי נבחרי הציבור החרדים לא מתכוונים לוותר לראש הממשלה.

בציטוטים משיחות סגורות שפרסם עיתונאי "כיכר השבת" ישי כהן ב"חדשות 12", גם יו"ר ש"ס אריה דרעי וגם יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף, מסרבים לקבל עיכוב נוסף ודורשים חוק גיוס חדש עוד בטרם המשך העיסוק ברפורמה המשפטית. באותן שיחות הציבו אולטימטום ואמרו כי אם הממשלה תרצה להתקדם בחקיקה - הדבר יהיה תלוי בחוק הגיוס.

"ללא חוק הגיוס - הממשלה לא תתקיים" | "לא תהיה דחייה נוספת בחקיקה"

  • דרעי בשיחות סגורות: "לנתניהו ברור שחוק הגיוס יעבור בתחילת כנס החורף. ללא חוק הגיוס - הממשלה לא תתקיים. יהיה חוק לא שפיט".
  • גולדקנופף ציין אף הוא: "קיבלנו הוראה ממועצת גדולי התורה: ללא חוק גיוס עם פסקת התגברות נקודתית - פורשים מהממשלה. לא תהיה דחייה נוספת בחקיקה".

ביסמוט: "בלי התערבות בג"ץ מזמן היינו פותרים את בעיית השירות"

בריאיון ל"חדשות כיפה" בשבוע שעבר, אמר חבר הכנסת בועז ביסמוט, על חוק לימוד התורה שהסעיר את המערכת הפוליטית: "בלי התערבות בג"ץ מזמן היינו פותרים את בעיית השירות". עוד הוא אמר: "יש לסיים עם זה, אנחנו מודים שאין דבר שקול לשירות בצבא ומן הצד השני אנחנו רוצים שהחרדים יכנסו למעגל העבודה וצריך למצוא נוסחה".