בועז ביסמוט עונה ליועמ"שית: "בואו נבטל את הבחירות וזהו"

חבר הכנסת בעז ביסמוט מגיב לסערת חוק הגיוס ואומר כי חקיקת חוק יסוד לימוד התורה היא טעות. על החלטת היועמ"שית הוא אומר: "יש לי הרבה כבוד אליה אבל היא רק שומר סף"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/07/23 18:26 ז באב התשפג

בועז ביסמוט עונה ליועמ"שית: "בואו נבטל את הבחירות וזהו"
בעז ביסמוט, משיב לבהרב מיארה, צילום: חדשות כיפה

לאחר פרסום הודעת היומ"שית בהרב מיארה לפיה היא מתנגדת לחוק הנבצרות ולא תגן עליו בבג"ץ, משיב חבר הכנסת ביסמוט ואומר: "האזרח הוא הריבון". על חוק לימוד התורה שהסעיר היום (ג') את המערכת הפוליטית הוא אומר: "בלי התערבות בג"ץ מזמן היינו פותרים את בעיית השירות".

"כל דבר ערכי צריך לחוקק?"

ידנו הייתה מושטת עד הרגע האחרון ממש, הצד השני פוצץ את השיחות. כל עם ישראל יודע היטב שמדובר כרגע רק בפרוסה דקה מהסלאמי שמדברים עליו. ולמה זה היה כזה עקרוני? כי עילת הסבירות באמת היא לא הגיונית ולא ייתכן שמי שקורא לסרבנות וזורק אבנים על שוטרים יהיו מי שמכריעים בדמוקרטיה. מה שמכריע בדמוקרטיה אלו הבחירות. ואם השמאל ינצח בעתיד, הראשון מהמחנה שלי שיקרא לסרבנות אני אתקוף אותו. 

מה חשבת על חוק יסוד לימוד תורה?

אני מאוד אוהב את החרדים, הם אחים שלי, אני מטעין לכל השבוע כשהבן שלי דוד מתחת לטלית שלי בתפילת מוסף. זה הרגע החשוב שלי בשבוע. מצד שני רואים את הדאגה של הציבור החילוני והמטרה היא להרגיע, אחי החילוני רוצה ללכת לים בשבת ולאכול קוראסון בפסח, שיאכל. לגבי החוק עצמו אני אשאל שאלה, כל דבר ערכי צריך לחוקק? צריך לחוקק חוק יסוד החיים, בואו נחשוב יחד עם יש מקום לדבר הזה. 

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"בואו נבטל את הבחירות וזהו"

אבל בסוף תחוקקו חוק גיוס שיפטור את החרדים מגיוס?

הרפורמה שלנו חשובה כי בלי התערבות בג"ץ מזמן היינו פותרים את בעיית השירות, יש לסיים עם זה, אנחנו מודים שאין דבר שקול לשירות בצבא ומן הצד השני אנחנו רוצים שהחרדים יכנסו למעגל העבודה וצריך למצוא נוסחה. 

מה דעתך על היועמ"שית שקוראת לפסול את חוק הנבצרות

בואו נבטל את הבחירות וזהו, תהיה יועמ"שית היא תחליט מה אני לובש בבוקר, מה אני אוכל בצהריים, מי יהיה שר החוץ ומי יהיה שגריר. האזרח הוא הריבון, היועמ"שית יש לי הרבה כבוד אליה אבל היא רק שומר סף, יש לי יותר כבוד לאזרח הקטן.