מנכ"ל שטראוס מסביר לצופי ערוץ 14: "לא החרמנו ולא נחרים אף ציבור בישראל"

שי באב"ד, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, פונה במכתב לצופי הערוץ 14, בניסיון להסביר את הקפאת הפרסום בערוץ: "זו אינה הפעם הראשונה שאנו מקפיאים פרסום בערוצי טלוויזיה וברשתות חברתיות בעקבות אמירות פוגעניות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/08/23 18:39 טז באב התשפג

מנכ"ל שטראוס מסביר לצופי ערוץ 14: "לא החרמנו ולא נחרים אף ציבור בישראל"
שי באב"ד, צילום: Flash 90

לאחר שאמר עו"ד ארי שמאי "הגיע הזמן לשחרר את המתנקש יגאל עמיר, כי גם נגדו חוקקו חוק פרסונלי" במהלך תכנית הפטריוטים ביום ראשון האחרון - בערוץ 14 הודיעו כי יפסיקו את הגעתו לערוץ, אולם חברות גדולות במשק החליטו להחרים את הערוץ ולהקפיא את הפרסומים בו. נשיא ומנכ"ל "שטראוס" מסביר בפניה לצופים את החלטת הקבוצה להפסיק לעבוד עם הערוץ.

"כמי שגדל והתחנך בציונות הדתית השיח המתלהם כואב לי מאוד"

תחילה כתב כי "בימים האחרונים אנו עדים להתבטאויות פוגעניות באופן קיצוני ולשיח אלים בערוץ 14, ברשתות החברתיות ועל ידי שדרני הערוץ כלפי שטראוס ובעליה, בעוד שטראוס אינה נגררת לשיח כאמור כלפי הערוץ ושדרניו".

באב"ד הסביר כי חשוב לו לפנות אל הצופים "באופן אישי וללא מתווכים". באב"ד הזכיר: "כמי שגדל והתחנך בציונות הדתית - בני עקיבא, מדרשי נעם וישיבת הר עציון - ועל ערכיה, השיח המתלהם כואב לי מאוד".

שטראוס

שטראוס | צילום: Michael Giladi/Flash90

"זו אינה הפעם הראשונה שאנו מקפיאים פרסום בערוצי טלוויזיה וברשתות חברתיות"

עוד הוא כתב כי שטראוס דוגלת בשיח מכיל ומכבד, לא לוקחת וגם לא תיקח חלק בשיח הפוגעני, זאת, "למרות הקריאות המסיתות לחרם כלפי החברה באופן מתמשך. מעולם לא החרמנו ולא נחרים אף ציבור בישראל, כפי שהערוץ פועל בימים האחרונים באופן אלים ופוגעני כלפי שטראוס ובעליה, כך הוא גם פועל כלפי אוכלוסיות ומגזרים שונים בחברה הישראלית. חרף הצעד הקשה מבחינתנו, החלטנו להקפיא את הפרסום בערוץ".

המנכ"ל טען: "זו אינה הפעם הראשונה שאנו מקפיאים פרסום בערוצי טלוויזיה וברשתות חברתיות בעקבות אמירות פוגעניות. צופי ערוץ 14 הם לקוחות נאמנים של שטראוס ואנו שמחים להעניק להם שירות ומוצרים איכותיים. חרם כלפי ציבור מסוים אינו אמת!" "גם אם איננו מסכימים, לכולנו יש אחריות ליצירת שיח מכבד".