חוק הנבצרות התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ: "נתניהו וקואליציית המושחתים שלו"

חוק הנבצרות עבר הלילה בקריאה שניה ושלישית. בתנועה לאיכות השלטון לא המתינו ועתרו לבג"צ: "יוצר תקדים חדש ומסוכן". אליעד שרגא: "נעמוד על המשמר כדי להציל את המדינה מציפורניהם המושחתות של נתניהו וממשלתו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/03/23 11:26 א בניסן התשפג | עודכן בתאריך 23/03/23 13:26

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ: "נתניהו וקואליציית המושחתים שלו"
אליעד שרגא | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שעות לאחר שהחוק עבר במליאת הכנסת, התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר (ה') לבג"צ נגד התיקון לחוק יסוד: הממשלה - חוק הנבצרות. לקראת צהריים השופט אלכס שטיין דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, להגיב לעתירת התנועה עד ל-24 באפריל. 

"חותר תחת הבסיס המשטרי בישראל"

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ לפני כחודש וחצי להוצאת נתניהו לנבצרות בשל מה שהם מכנים "הפרת הסדר ניגוד העניינים שלו". בתנועה אומרים כי ומטרת התיקון לחוק שעבר אתמול היא למנוע את האפשרות של בג"צ לדון בעתירה. 

בהמשך לכך טוענת התנועה כי זהו תיקון פרסונאלי אשר "חותר תחת הבסיס המשטרי בישראל לפיו הרשות השופטת מאזנת ובולמת את הרשות המבצעת והרשות המחוקקת – וכינונו הוא מעבר נוסף אל דיקטטוריה". 

עוד טוענת התנועה נגד החלתו המידית של התיקון, בטענה כי הוא "יוצר תקדים חדש ומסוכן – ככל שלא עולה בידי מי שאוחז בראשות הממשלה לשנות את ההסדרים החוקתיים, כך הוא הולך ומשנה אותם בהתאם לנוחיותו, נוכח הרוב המזדמן שברשותו"

עו"ד דר' אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, תקף ואמר: "נתניהו וקואליציית המושחתים שלו מנסים כל תרגיל אפשרי בניסיונותיהם להימלט מאימת הדין. בגאוותם הם בטוחים שהם מעל לחוק, אבל מדינת ישראל וחוקיה חשובים וחזקים מהם ואנו נעמוד על המשמר כדי להציל את המדינה מציפורניהם המושחתות".