יואב גלנט שולח מסר למילואמניקים: "לא יהיו פשרות בעניין הזה"

שר הביטחון גלנט שוחח עם מפקדי ולוחמי גדוד מילואים - ודיבר בגנות הסרבנות: "אסור להכניס את הדברים לתוך המסגרת ולפגוע במשימות הצבאית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/23 17:53 יד באב התשפג

יואב גלנט שולח מסר למילואמניקים: "לא יהיו פשרות בעניין הזה"
יואב גלנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (ג') בחטיבה המרחבית "אפרים" ושוחח עם מפקדי ולוחמי גדוד המילואים "גדס"ר 6" בחטיבת "עציוני". בשיח עם הלוחמים התייחס גלנט לסערה הפוקדת את המדינה בחודשים האחרונים ואמר כי "מותר לדבר ואפילו להתווכח. אסור להכניס את הדברים לתוך המסגרת ולפגוע במשימות הצבאית".

"אני צריך את כל צה"ל וגופי הביטחון"

שר הביטחון קיבל סקירה מבצעית על הפעילויות הנעשות בגזרה, וקיים שיח פתוח עם מפקדי ולוחמי גדוד הסיור של החטיבה. בדבריו, השר גלנט קרא לאנשי המילואים להשאיר את המחלוקות מחוץ למשימות ולפעילויות המבצעיות. "אני סומך עליכם ומעריך אתכם כגדוד, כלוחמים וכמייצגים את כל מערך המילואים. לכל אחד מכם יש תפקיד מכריע, זו משימה מורכבת. כשם שהמ"מ צריך את כל לוחמיו אני צריך את כל צה"ל וגופי הביטחון", אמר.

נתניהו וגלנט ליד ג

נתניהו וגלנט לצד קציני צה"ל | צילום: חיים צח/ לע"מ

לדבריו, "מותר לדבר ואפילו להתווכח, אסור להכניס את הדברים לתוך המסגרת, ולפגוע במשימות הצבאית. כפי שנהגתי כל חיי, אהיה מוכן לסכן חיילים רק כאשר המטרה ראויה. כך אפעל גם כשר הביטחון - לא יהיו פשרות בעניין הזה. משימות שכאלה, עשויות להגיע בעתיד הלא רחוק".

"המסר הברור שאני מעביר לכל אנשי המילואים דרככם: מערכת הביטחון לא יכולה לבצע את משימותיה ללא אנשי המילואים"

"הניצחון דורש הכנה מוקדמת, המסר הברור שאני מעביר לכל אנשי המילואים דרככם: מערכת הביטחון לא יכולה לבצע את משימותיה ללא אנשי המילואים. אנחנו צריכים את כולם, השיטה הזו הצליחה מאוד והעדות לכך היא מדינת ישראל. על זה, אנחנו צריכים לשמור", סיים גלנט.

שר הביטחון התקבל בביקור על ידי קצין המילואים הראשי תת-אלוף (במיל׳) בני בן ארי, מפקד חטמ"ר אפרים אלוף-משנה נתנאל שמקה ומפקד חטיבת "עציוני" אלוף-משנה איתן גלעד.