הפיגוע במעלה אדומים: קצין מג"ב שהיה בדרך למספרה נטרל את המחבל

קצין משמר הגבול, שהיה בדרכו למספרה וכלל לא בתפקיד - שמע קולות ירי ופתח באש לעבר המחבל שביצע את הפיגוע מחוץ לקניון במעלה אדומים | ארבעה נפצעו באורח קל ובינוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/23 16:22 יד באב התשפג

הפיגוע במעלה אדומים: קצין מג"ב שהיה בדרך למספרה נטרל את המחבל
המפכ"ל והמנטרל, צילום: דוברות המשטרה

פיגוע ירי במעלה אדומים: סמוך לשעה ארבע (ג') מחבל חמוש ברובה M-16 פתח בירי לעבר עוברי אורח מחוץ לקניון בעיר מעלה אדומים - ארבעה בני אדם נפצעו קל ובינוני ופונו מהמקום; המחבל נוטרל בידיי אזרח ששהה במקום.

מאוחר יותר התברר כי האזרח הוא בעצם קצין משמר הגבול שהיה בדרכו למספרה, שלא בתפקיד, וכאשר הוא שמע קולות ירי וצעקות של עוברי אורח הוא החל לסרוק את השטח לאיתור המחבל - שהחל לפתוח בירי לעבר הקצין שחתר למגע וניטרל את המחבל.

זירת הפיגוע במעלה אדומים

זירת הפיגוע במעלה אדומים צילום: דוברות המשטרה

זירת הפיגוע במעלה אדומים

זירת הפיגוע במעלה אדומים צילום: דוברות המשטרה

מדוברות מד"א נמסר כי בשעה 15:39 התקבל דיווח במרחב ירושלים על שני פצועים מירי סמוך לקניון במעלה אדומים, וכי חובשים ופראמדיקים מעניקים במקום טיפול רפואי לשני פצועים כבני 30 במצב בינוני עם פצעי ירי כשהם בהכרה מלאה. מאוחר יותר עדכנו כי ישנם ארבעה פצועים בזירה, שלושה במצב בינוני ואחד במצב קשה. ממשטרת ישראל נמסר כי "התקבל דיווח על אירוע ירי סמוך לקניון במעלה אדומים. מדיווח ראשוני ישנם שני פצועים שמצבם טרם ידוע במקום. המפגע נוטרל".

במקביל לפיגוע, ראש הממשלה נתניהו והרמטכ"ל הרצי הלוי שוהים בבסיס פיקוד מרכז בירשולים ומקבלים עדכונים שוטפים. המפכ"ל יעקב שבתאי ומפקד מג"ב יצחק בריק בדרכם לזירה. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, היה בביקור בבסיס מג"ב במכמש וגם הוא בדרכו לזירה.