גבר שלחם בצוק איתן הצית את עצמו - אגף השיקום: "הרופאים לא איבחנו פוסט טראומה"

מקרה קשה בנתניה: גבר כבן 33 - שלחם במבצע צוק איתן בעזה בשנת 2014 - הצית את עצמו בדירה בעיר | הגבר הגיש בעבר בקשה להכרה כנכה צה"ל והלום קרב, באגף השיקום טוענים כי הוא סובל ממחלת שנפש שאינה קשורה בשירותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/23 16:10 יד באב התשפג

גבר שלחם בצוק איתן הצית את עצמו - אגף השיקום: "הרופאים לא איבחנו פוסט טראומה"
משרד הביטחון, הקריה, בתל אביב | , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מקרה חריג בנתניה. גבר בן 33 הצית את עצמו היום (ג') בדירה בעיר ופונה לבית החולים שיבא בתל השומר כשמצבו קשה והוא סובל מכוויות בכל חלקי גופו. על פי דיווחים, הגבר לחם במבצע "צוק איתן" ונטען כי יש קשר בין המקרים. למרות הדיווחים - אגף השיקום במשרד הביטחון פרסם הודעה ובה נטען כי הוא מתמודד עם מחלת נפש שאינה פוסט טראומה ואינה קשורה לשירותו הצבאי.

בהודעה נכתב כי בבדיקה ראשונית עלה כי הוא שירת בצה"ל בשנים 2011-2008. "פנייתו להכרה בו כנכה צה"ל נבחנה לעומק ונדחתה לאחר שאובחן כסובל ממחלת נפש, שאינה פוסט טראומה ואינה קשורה לשירותו הצבאי. יצוין כי הרופאים שבדקו אותו וטיפלו בו במהלך השנה וחצי האחרונות לא איבחנו פוסט טראומה".

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "אל המרכז הרפואי שיבא הובהל צעיר בשנות ה-30 לחייו כשהוא סובל מכוויות קשות בכל חלקי גופו. מצבו קשה, והוא מורדם ומונשם. הוא מטופל כעת בחדר הלם על-ידי הצוותים הרפואיים במרכז לרפואה דחופה ומרכז הכוויות הלאומי בשיבא".