חשד שהיורה יהודי: גבר פתח באש לעבר בית ספר יהודי בארה"ב

גבר חמוש ניסה לחדור לבית ספר יהודי בממפיס, נמלט ונוטרל על ידי משטרת ארה"ב | עדיין לא ברור אם מדובר בניסיון פיגוע על רקע לאומני - או שמא החשוד יהודי בעצמו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/23 08:56 יד באב התשפג

חשד שהיורה יהודי: גבר פתח באש לעבר בית ספר יהודי בארה"ב
ממפיס ארה"ב, צילום: shutterstock

אדם חמוש באקדח ניסה לפרוץ אתמול (ב') לבית ספר היהודי - "האקדמיה העברית מרגולין", בממפיס שבארצות הברית. החשוד ניסה להיכנס לבניין ללא הצלחה, ירה מספר יריות מחוץ לבית הספר ונמלט. בית הספר היה ריק מתלמידים, ולפיכך איש לא נפגע.

הפרטים עדיין לא ברורים

רכבו, טנדר אדום בעל לוחית רישוי של מדינת קליפורניה, אותר על ידי המשטרה, והחשוד נוטרל ונורה על ידי קצין המשטרה. הוא פונה במצב קשה לטיפול רפואי בבית החולים המקומי. אמנם עדיין נבדק החשד לכך שמדובר בניסיון פיגוע על רקע לאומני, אך על פי דיווחים, החשוד עצמו הוא למעשה יהודי ואף בוגר בית הספר: "לאחרונה נודע לנו שהיורה בבית הספר היהודי מרגולין - היה בעצמו יהודי ולשעבר תלמיד בבית הספר", אמר סטיב כהן, הנציג הדמוקרטי של האזור.

סוכל פיגוע ענק בהודו

נזכיר כי אתמול, שירותי הביון ההודים מנעו פיגוע המוני בבית חב"ד במומבאי, הודו ועצרו שני אזרחים פקיסטניים כשברשותם תמונות של בית חב"ד, רחפן ואמצעי לחימה ונפץ, כך פורסם לראשונה ב"חדשות 12". במערכת הביטחון הוחלט על עיבוי משמעותי של האבטחה סביב בית חב"ד והנציגויות הישראליות במדינה לאורך תקופת החגים ובנוסף בודקים את הקשר של החוליה לגורמים אירניים.