"בשם כל חיילי צה"ל": תביעה ייצוגית ענקית נגד ערוץ 14

רונן צור, יו"ר ארגון "דגל ישראל", הגיש תביעה ייצוגית נגד הערוץ בטענה שהוא מסית נגד חיילי צה"ל: "הסתה הנוראה, חסרת התקדים, המתרחשת בערוץ הטלוויזיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/23 19:42 יג באב התשפג

"בשם כל חיילי צה"ל": תביעה ייצוגית ענקית נגד ערוץ 14
צילום: תומר שלום

תביעה ייצוגית הוגשה היום (ב') לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד ערוץ 14, בשמם של אלפי אזרחים, חיילי צה"ל ומשפחותיהם, שלטענת התובע "נפגעו מדברי ההסתה" בערוץ 14. את התביעה הגיש יו"ר תנועת "דגל ישראל" רונן צור בגין הפרת תנאי הרישיון והסתה פרועה כנגד חיילי צה"ל, לטענתו. התביעה מבקשת פיצוי על סך אלף שקלים לכל נפגע, בסכום העשוי להגיע למיליוני שקלים.

בכתב התביעה שהוגש באמצעות עורכי הדין ליאור להב ושולמית אשבול נכתב בין היתר: "עניינה של בקשה זו הינו בהסתה הנוראה, חסרת התקדים, המתרחשת בערוץ הטלוויזיה של המשיבה, הוא ערוץ 14, כנגד חיילי צה"ל". עוד נכתב כי, "המשיבה נתנה דרור בשידוריה להסתה פרועה, חסרת תקדים, נגד חיילי צה"ל ובכך הפרה גם את תנאי הרישיון החלים על שידורי הערוץ".

רונן צור: "הימין אינו מסכים לביזוי חיילי וחללי צה"ל"

בחלק מהציטוטים שהובאו בכתב התביעה עולים דבריהם של פרשני הערוץ אשר השוו בין חיילי צה"ל לבין פלוגות הסער הנאציות ואף לצורר הנאצי עצמו. בנוסף, מובאים בכתב התביעה סעיפים רבים מלשון המחוקק בתנאי הרישיון בו מחזיקה המשיבה, אותן הפרה לא אחת ובאופן בוטה, זאת לטענת העותרים.

רונן צור, יו"ר תנועת 'דגל ישראל', מסר: "ערוץ 14 הפך לערוץ הסתה המפיץ שנאה ומעורר כאוס עמוק בחברה הישראלית", עוד תקף: "זה אינו ערוץ המשקף עמדות ימין, כיוון שהימין אינו מסכים לביזוי חיילי וחללי צה"ל וגם לא רואה בתנועת המחאה כברת השוואה לצורר הנאצי. הערוץ דרס ורמס את תנאי הרישיון ואת כבודם של מיליוני אזרחים וחייב לתת את הדין על מעשיו האיומים".