בית המשפט סירב - בן גביר אישר: פולארד צפוי לקבל נשק

בשנים האחרונות ניסה פולארד לקבל נשק אישי וסורב פעם אחר פעם, כולל בידי שופט בית המשפט המחוזי. לאחר שנציגיו פנו לסביבתו של השר בן גביר, התערב השר ופולארד צפוי לקבל את האישור לשאת נשק

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/23 09:24 יג באב התשפג

בית המשפט סירב - בן גביר אישר: פולארד צפוי לקבל נשק
בן גביר, התגייס למען פולארד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחד המהלכים הבולטים של השר בן גביר מאז נכנס לתפקידו כשר לביטחון לאומי, היה ההקלה בתנאי הסף לקבלת אישור לשאת נשק וזירוז התהליך. בין אותם רבים שהגישו את הבקשות היה גם יהונתן פולארד, המרגל הישראלי לשעבר שביקש לשאת נשק לאחר שחש מאויים. משבקשתו לא אושרה במשך זמן רב, התגייס השר בן גביר בעצמו ובימים הקרובים אמור פולארד לקבל את אישור נשיאת הנשק, כך פורסם בגלי צה"ל.

בית המשפט סירב לאשר את הבקשה

בקשותיו של פולארד סורבו פעם אחר פעם ולאחר שפנה בנושא לבית המשפט, שופט בכיר בבית משפט מחוזי קבע כי פולארד לא עומד בתבחינים הרלוונטים וסירב לאפשר לו להחזיק נשק. לאחר הסירוב, פנו כאמור עורכי דינו של פולארד פנו בנושא לשר לביטחון לאומי.

פולארד

פולארד, יקבל אישור לשאת נשק צילום: צילום מסך מהאירוע

"אדם שהקריב את חייו למען ישראל ומרגיש מאויים"

בן גביר קיים מספר דיונים מיוחדים עם אנשי משרדו על מנת לאפשר לפולארד לקבל את רשיון הנשק ובסביבתו אמרו כי "לא ייתכן שאדם שהקריב את חייו למען ישראל ומרגיש מאויים". לאחר הדיונים, האיושר צפוי להתקבל בימים הקרובים ופולארד יוכל לשאת נשק.