פטור ללוחמים משוחררים: כך מתכנן בן גביר להקל על הוצאת רישיון נשק

השר בן גביר סיכם עם מנכ"ל משרדו על שורת הקלות נוספות, על מנת לקצר עוד יותר את זמני ההמתנה לרשיונות לנשקים: "נעשה כל מה שנוכל כדי לשחרר את הפקק ולאפשר לכל מי שעומד בתבחינים לקבל אישור לנשק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/23 18:00 ט באייר התשפג

פטור ללוחמים משוחררים: כך מתכנן בן גביר להקל על הוצאת רישיון נשק
השר בן גביר, , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

השר לביטחון לאומי,איתמר בן גביר, סיכם היום (א') עם מנכ"ל המשרד, עורך הדין שלמה בן אליהו, על שורת הקלות נוספות, על מנת לקצר עוד יותר את זמני ההמתנה לרשיונות לנשקים. על פי הסיכום החדש, קבוצות נוספות יקבלו פטור מריאיון פיזי בלשכות כלי הירייה, והזכאות לנשק תונפק לאחר אישור של משטרת ישראל ומשרד הבריאות בלבד. מי שיקבל את הפטור הם לוחמים ששוחררו עד חמש שנים מיום השחרור, משרתי מילואים פעילים, שוטרים, וכבאים.

"נעשה כל מה שנוכל כדי לשחרר את הפקק"

בלשכת השר לביטחון לאומי מציינים כי בימים אלו נערכת עבודת מטה על מנת להקל בתבחינים, ולאחר סיום עבודת המטה יובאו התבחינים החדשים לאישור הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת בראשות חבר הכנסת צביקה פוגל.

השרה הוציאה רישיון נשק, ארכיון

השרה הוציאה רישיון נשק, ארכיון צילום: shutterstock

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ציין כי בעקבות הפיגועים בתקופה האחרונה, יש משמעות גדולה לקידום רישיונות הנשק. "אנחנו רואים שוב ושוב שבאירועי טרור רבים יש משמעות גדולה מאוד לנושאי נשק אישי שנמצאים בסביבה, ונעשה כל מה שנוכל כדי לשחרר את הפקק ולאפשר לכל מי שעומד בתבחינים לקבל אישור לנשק".

בן גביר מציג מספרים: "שחררנו פקק של 17,000 כלי נשק, ניתנו 12,000 רישיונות"

נזכיר כי בתחילת החודש, הציג בן גביר באירוע השקת השקת המירוץ לבחירות המוניציפליות את הרפורמה שקידם למתן רישיונות נשק. "שחררנו פקק של 17,000 כלי נשק וכבר ניתנו 12,000 רישיונות. עשינו מבצע במזרח ירושלים, הם צחקקו וגיחכו אבל במשך חודש שלם המשטרה נכנסה לשכונות מזרח ירושלים ופתאום שקט במזרח ירושלים. התחלנו לגעת בתנאי המחבלים בכלא, העברנו בטרומית את חוק הפרוטקשן, העברנו את חוק הנשק, לא משנה מה אנחנו עושים, הם תוקפים ומשמיצים".