אורנה ברביבאי התפטרה מהכנסת - זה מי שיחליף אותה

חברת הכנסת אורנה ברביבאי הגישה את מכתב ההתפטרות מהכנסת לקראת התמודדותה לראשות העיר תל אביב מול ראש העיר המכהן רון חולדאי | מי שיחליף אותה: ירון לוי, סגן ראש העיר בת ים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 30/07/23 13:59 יב באב התשפג

אורנה ברביבאי התפטרה מהכנסת - זה מי שיחליף אותה
אורנה ברביבאי, צילום: אלעד גוטמן

חברת הכנסת אורנה ברביבאי הגישה היום (א') ליו"ר הכנסת, אמיר אוחנה את מכתב ההתפטרות לקראת התמודדותה לראשות העיר תל אביב מול ראש העיר המכהן רון חולדאי שיתקיימו בסוף חודש אוקטובר. מי שיחליף אותה הוא ירון לוי, סגן ראש עיריית בת ים, ששובץ בבחירות האחרונות במקום ה-26 ברשימת יש עתיד לכנסת.

לוי, בן 41 מבת ים, הצטרף בשנת 2013 למפלגת יש עתיד ורץ מטעמה למועצת העיר בראש רשימת "עתיד חדש" שלא זכתה לבסוף ליצוג במועצה. בבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018, התמודד למועצה בשנית בראש רשימת "בת ימים פלוס צעירים", והפעם זכה לשני מושבים במועצה. בבחירות אלה התמודד גם לראשות העיר, אך זכה ב־7% בלבד. בסבב הבחירות הנוסף לראשות העיר תמך לוי בראש העיר המכהן, צביקה ברוט. במסגרת הקואליציה, מונה לוי לממלא מקום ראש העיר בחצי הקדנציה הראשון ולאחר מכן לסגן ראש העיר בשכר.

למרות חברותו עם חולדאי: לפיד החליט לתמוך בברביבאי

נזכיר כי בחודש הקודם, על אף חברותו הקרובה עם חולדאי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הודיע על תמיכתו בברביבאי. "אני רוצה להגיד מילה על הפיל בחדר - על ידידי רון חולדאי", אמר באירוע. "אני מעריך ואפילו מחבב את רון, אבל הגיע הזמן לשינוי. אין אדם, מוכשר ככל שיהיה, שיכול לעשות את אותו תפקיד במשך יותר מ-25 שנה באותה רמה ובאותה איכות. הגיע הזמן להעביר את השרביט למחליפה המתאימה".

רון חולדאי, עוד אמירה קיצונית

רון חולדאי, עוד אמירה קיצונית צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גם ברביבאי הצטרפה לדברי לפיד על חולדאי: "רון חולדאי הוא ראש עיר טוב שתרם רבות. אני מאמינה כי בחלוף 25 שנות כהונה, רון שאוהב את העיר, יגלה אחריות ולא יתמודד. דווקא בעת החשובה הזו, תפקידו לוודא שתל-אביב-יפו תעבור לידיים הנכונות".