הח"כ החרדי צרח על ברביבאי: "מתי לאחרונה שרו לך אשת חיל?"

בדיון שהתקיים במליאת הכנסת על הצעת החוק להרחיב את הגדרת הגזענות גם למגזר החרדי, החלו חילופי צעקות בין חברת הכנסת אורנה ברביבאי לחבר הכנסת יעקב אשר שאיבד את שלוותו: "את אפילו לא ראויה לתשובה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/23 17:56 כה בסיון התשפג

הח"כ החרדי צרח על ברביבאי: "מתי לאחרונה שרו לך אשת חיל?"
חבר הכנסת יעקב אשר, צילום: ערוץ כנסת

היום (ד') התקיימה בכנסת ההצבעה הטרומית לקראת חוק העונשין - הרחבת הגדרת הגזענות, כך שהסתה  נגד הציבור החרדי תיחשב גזענות. מגיש הצעת החוק חבר הכנסת יעקב אשר, נעמד על דוכן הנאומים במטרה להסביר את החוק, הסבר שנקטע פעם אחר פעם על ידי חברי כנסת מיש עתיד שניסו להבין את מהות החוק.    

בשלב מסוים הצליח חבר הכנסת אשר להשיג את תשומת הלב של חברי הכנסת והסביר "כל חוק הגזענות מושתת על 3 4 יסודות או נושאים שיש להם הכללה, ציבור שמכלילים אותו, לצערי הרב לא האמנתי בחיים שאנחנו צריכים להיות ציבור מוכלל, אני לא רוצה את זה".

אשר לברביאיי: "את אפילו לא ראויה לתשובה, סליחה שאני אומר לך את אפילו לא ראויה לתשובה בעניין הזה"

בתגובה התפרצה חברת הכנסת אורנה ברביבאי לדבריו ואמרה, "אני 50% כל היום מדירים אותי שמים איקסים על אוטובוסים על פרצוף של נשים  אז זאת גזענות כלפי 50% אתם 12%". חבר הכנסת אשר זעם על תגובתה של חברת הכנסת מיש עתיד וענה לה, "את אפילו לא ראויה לתשובה, סליחה שאני אומר לך את אפילו לא ראויה לתשובה בעניין הזה". 

צילום: ערוץ כנסת

ברביבאיי מיהרה לעקוץ את תגובתו של אשר ואמרה "כי אני אישה". אשר, שרתח עוד יותר על דבריה ענה לה בתגובה "כן כי את אישה, וודאי, אנחנו (החרדים ח.כ) חיים בלי נשים, אצלנו נשים נמצאות בבית הכלא".  והוסיף "בואי אני מאחל לך שיהיה לך בתים כמו שיש אצלנו, בסדר?" אשר המשיך ותקף את ברביבאי על כך שלקחה את דבריו לוויכוח המגדרי, והאשים את הטענה שלה בגזענות נגד חרדים "מה את לוקחת כל דבר לכיוון הזה? הנה עוד הסתה החרדים, הנה הגזענות - החרדים נגד נשים".

אורנה ברביבאי

אורנה ברביבאי צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

"מתי שרו לך אשת חיל לאחרונה? אל תלמדי אותנו איך לכבד נשים"

אשר המשיך בשטף דיבורו ותיאר את כיבוד הנשים במגזר החרדי לעומת הציבור החילוני "אני בא הביתה ביום שישי מהתפילה אני עומד עם הילדים והנכדים שלי דום ושרים אשת חיל לאשתי ולילדות שלי". אשר עקץ את ברביבאי וצעק לעברה "מתי שרו לך את זה לאחרונה? מתי שרו לך את זה לאחרונה? אל תלמדי אותנו איך לכבד נשים אל תלמדי אותי, את ראית אותי? את ראית אותי עושה את זה ? תתביישי. תתביישי. פופליסטית". סגן יו"ר הכנסת חבר הכנסת בוסו מש"ס עצר את הדין ונתן לחבר הכנסת אשר להמשיך לסיים את דבריו.

לבסוף, החוק להרחבת הגדרת הגזענות עבר במליאת הכנסת בקריאה טרומית כאשר 54 חברי כנסת הצביעו בעד ואילו 34 נגד.