אחרי התחקיר בערוץ 12 - הרב רימון מרגיע: "נחכה לבוא המשיח"

הרב יוסף צבי רימון, פוסק הלכה ורב המועצה האיזורית גוש עציון, ליווה את הליך הבאת הפרות האדומות לישראל והיה אמון על הצד הלכתי של הסוגיה | אחרי תחקיר חדשות 12, הוא מבהיר: "המטרה שלי ביחס לפרה אדומה הייתה בעיקר שילמדו"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/07/23 12:04 יב באב התשפג

אחרי התחקיר בערוץ 12 - הרב רימון מרגיע: "נחכה לבוא המשיח"
הפרות הפוטנציאליות בחווה בטקסס, ארכיון כיפה, צילום: כיפה

תחקיר הפרות האדומות. בערוץ 12 שודר במוצאי שבת האחרון תחקיר העוסק בפרות אדומות שהובאו ארצה בספטמבר 2022, ועל "הזרמת כספים" לכאורה של הממשלה לטובת "הקמת בית המקדש השלישי". מי שליווה את הליך הבאתן ארצה הוא הרב יוסף צבי רימון - שבשיחה עם "חדשות כיפה" מבהיר את עמדתו ומרגיע את החוששים.

"אין בכוונתנו להיטהר ולהקריב קרבנות"

"המטרה שלי ביחס לפרה אדומה הייתה בעיקר שילמדו על פרה אדומה. שיראו דגם, הכנה ללימוד בתקופה של גאולה. כמו כן, בע''ה בבוא משיח צדקנו תהיה פרה אדומה מוכנה", מסביר הרב רימון שהופקד על ההיבט ההלכתי של הסוגיה. "אין בכוונתנו להיטהר ולהקריב קרבנות, לכך נחכה בעזרת ה' לבוא המשיח".

הרב רימון

הרב רימון. מרגיע | צילום: יהושוע הלוי

הפרות האדומות שהובאו ארצה בספטמבר 2022

הפרות האדומות שהובאו ארצה בספטמבר 2022 | צילום: כיפה

עם הבאתן ארצה, סיפר הרב ל"חדשות כיפה": "עזרתי בעיקר להסתכל על הפרות ולבחון אם הן כשרות, ואכן הן כשרות. מדובר בנושא מאוד מורכב: לבדוק שאין שערות לבנות, שאין מום. יש כל מיני נקודות בהן צריך לבדוק טוב-טוב את הפרות. צריך לדעת שהפרות הללו לא עבדו, שלא עלה עליהן עול. הפרות שהגיעו לארץ עומדות בתנאים האלה". הרב סיכם אז: "מאוד משמח שיש לנו פרות אדומות מוכנות גם לבניין בית המקדש בעזרת השם, וגם בינתיים כדי ללמוד. בניין בית המקדש מתקרב, אנחנו צריכים לדעת, להתכונן, וזה אחד הדברים".

הרב עזריה אריאל: שלא יתפרש שאנחנו עומדים עם אקדח לרקה

הרב עזריה אריאל, איש מכון המקדש, התראיין ל"חדשות כיפה" בכתבה שעסקה בסוגיה לפני כחצי שנה וגם הוא הרגיע: "מכון המקדש אמון על הסבלנות, אבא שלי הקים את המכון בשנת תשמ"ד והא כבר ארבעים שנה בעסק. שלא יתפרש שאנחנו עומדים עם אקדח לרקה". הרב אריאל סיפר כי הרב חיים דרוקמן היה מעורב גם הוא בהבאת הפרות האדומות, ולפי עדותו של הרב אריאל הרב דרוקמן אמר כי "בשנה אפשר להספיק להשיג את השינוי התודעתי המקווה".