צפו במקביל לערוץ 12: עמית סגל יפרשן בערוץ החדש - כך זה יקרה

חברת החדשות של מירי מיכאלי ומשה קלוגהפט משיקה מיזם חדש: מהדורת חדשות המשודרת כולה בטכנולוגיית AI ומורכבת מכפילים דיגיטליים של עיתונאים בכירים, "אפשרות להיות בשני מקומות בו זמנית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/23 10:28 יב באב התשפג

במקביל לערוץ 12: עמית סגל יפרשן בערוץ החדש - כך זה יקרה
עמית סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

לא מזמן העיתונאית מירי מיכאלי והיועץ האסטרטגי משה קלוגהפט פתחו בפרויקט הסברה שנועד לתווך את הנעשה בישראל באופן אותנטי, בשונה ממה שמקובל בעולם. המיזם כולל עמודים חדשים ברשתות החברתיות עם מהדורות יומיות קצרצרות באנגלית של שלוש דקות בלבד, המסבירות את הנעשה בארץ.

היום (א') השיקו בחברת החדשות שלהם מהדורת חדשות חדשה, המורכבת מאווטארים בלבד. כל הסרטונים בחברת "act news" יוצגו על ידי כפילים דיגיטליים של מגישי חדשות, וכל דיווח בדמות AI יאושר על ידי הכתב לפני שידורו. הכפיל הדיגיטלי הראשון שלוקח חלק בפרוייקט הוא העיתונאי הבכיר עמית סגל, הכתב הפוליטי של חדשות 12, שחוץ מהיותו כתב מנהל גם רשתות חברתיות עם כמות העוקבים הגבוהה ביותר.

הכפיל הדיגיטלי של עמית סגל בחברת "act news":

"אני לא משוכנע שהעולם בנוי לשני עמית סגל"

סגל הגיב על כך בטלגרם שלו, "אני לא משוכנע שהעולם בנוי לשני עמית סגל, ייתכן שגם אחד זה קצת יותר מדי. בכל מקרה שמח להשיק את דמות הai שלי הבוקר בactnews עם פרשנות חדשה. תבינו, לא צילמתי ולא הקלטתי את זה, והלוואי עליי האנגלית הזו. פשוט הזנתי טקסט למערכת Act News והשאר קרה מעצמו".

המהדורה תוגש על ידי הכפיל הדיגיטלי של אשת החדשות מירי מיכאלי. הפרוייקט החדש מבוסס על הסדרה "מראה שחורה", בה לדמויות יש כפילים דיגיטליים. מירי מיכאלי, אחת ממובילות הפרוייקט, מסרה, "כמו כל סטארט-אפ, גם המיזם שלנו נולד מצורך אישי. החלום שלי תמיד היה להיות מסוגלת בשני מקומות בו זמנית, לדווח מזירה, לתת פרשנות ולצלם כתבה במקביל. היום אנחנו מקבלים ומעניקים את האפשרות הזאת לכתבים בכל העולם".