"המנוע של ההפיכה המשטרית": עשרות מפגינים מול ישיבת הר המור

עשרות בני אדם מפגינים מחוץ לכנס חינוך של רבני ישיבת "הר המור" בירושלים, נגד מה שהם מכנים "החדרת שנאת זרים, שנאת נשים ושנאת להט"ב למערכת החינוך הממלכתית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 30/07/23 09:11 יב באב התשפג

"המנוע של ההפיכה המשטרית": עשרות מפגינים מול ישיבת הר המור
צילום: Chaim Goldberg/Flash90

עשרות בני אדם מפגינים הבוקר (א')  מחוץ לכנס חינוך של רבני ישיבת "הר המור" בירושלים, נגד מה שהם מכנים "החדרת שנאת זרים, שנאת נשים ושנאת להט"ב למערכת החינוך הממלכתית". בתוך כך כוחות משטרה החלו בפינוי המפגינים.

עשרות מפגינים מול ישיבת הר המור

צילום: ללא

"הרבנים של הזרם הקיצוני משיחי הם המנוע הדתי- אידיאולוגי של ההפיכה המשטרית"

בהודעה שפורסמה על ידי מאגרני המחאה בסוף השבוע שעבר נכתב כי "ביום ראשון הקרוב 30.7 מתקיים כנס חינוך של הזרם הכי קיצוני בציונות הדתית המשיחית ששמה לה למטרה להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה שמושתת על משיחיות, גזענות, עליונות יהודית, הדרת נשים, הומופוביה וערכים אנטי ליברלים מוצהרים. פורסם שהכנס פתוח לציבור הרחב אבל מיועד לגברים בלבד. הכנס מתקיים בישיבת הר המור של הרב צבי טאו, בהשתתפות מיטב הרבנים של הזרם הקיצוני משיחי. הדוברים בכנס הם המנוע הדתי- אידיאולוגי של ההפיכה המשטרית".

צילום: Chaim Goldberg/Flash90

לטענתם, חבר הכנסת אבי מעוז מתכוון להכניס ערכים "אנטי דמוקרטיים" לתוך מערכת החינוך. "הציונות הדתית המשיחית: מפלגת נעם, אבי מעוז, סמוטריץ' וחבריהם מנסים להשתלט על מערכת החינוך הממלכתית ולכפות על תלמידיה ערכים של הדרת נשים גזענות והומופוביה המנוגדים לערכים הדמוקרטים הליברלים ולערכים של חוק החינוך הממלכתי".

צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בהמשך פירטו וטענו המארגנים כי "אנחנו, מתנגדי ההפיכה המשטרית, אנשי חינוך, אקדמיה, הורים ואזרחים חרדים מכבדים את שומרי המצוות, את עולם הישיבות והמדרשות ואת לימוד התורה, אבל איננו מכבדים את מי שלא מכבדים אותנו. נגן בחירוף נפש על ערכינו. לשם כך נגיע לישיבת הר המור ונעביר לבאי הכנס החינוכי שיעור בדמוקרטיה: הדרת נשים - לא בבית ספרנו. גזענות - לא בבית ספרנו הומופוביה - לא בבית ספרנו עליונות הגזע היהודי – לא בבית ספרנו".