"לא תהיה מדינה משיחית": עשרות מפגינים מוחים מול ישיבת הר המור

עשרות מפגינים מארגונים "אחים לנשק" ו-"מחאת הנשים" הגיעו למחות מול ישיבת הר המור בירושלים: "מסמלת את הזרם המשיחי והמסוכן למדינה שמוביל את ההפיכה המשטרית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 05/07/23 08:21 טז בתמוז התשפג

"לא תהיה מדינה משיחית": עשרות מפגינים מוחים מול ישיבת הר המור
צילום: Chaim Goldberg/Flash90

"לא תהיה מדינה משיחית": עשרות מפגינים מארגונים "אחים לנשק" ו-"מחאת הנשים" הגיעו הבוקר (ד') למחות מול ישיבת הר המור בירושלים. המפגינים טוענים כי הישיבה והעומד בראשה, הרב צבי ישראל טאו, מקדמים ערכים שלאורם פועלים חברי כנסת ושרי הממשלה, בין היתר את הרפורמה המשפטית.

"מסמלת את הזרם המשיחי והמסוכן למדינה, שמוביל את ההפיכה המשטרית"

כאמור, המפגינים טוענים כי הישיבה מקדמת ערכים "מסוכנים ומשיחיים". "באנו הבוקר לישיבת הר המור של הרב טאו כי היא מסמלת את הזרם המשיחי והמסוכן למדינה מטעם שמוביל את ההפיכה המשטרית. החזון המשיחי מדאיג ומבעית, וכולל מדינה הלכה יהודית , שמבוססת על עליונות יהודית".

צילום: Chaim Goldberg/Flash90

עוד הם טענו כי "במדינה היהודית לא יהיו זכויות לנשים, ללהט"בים ולמיעוטים אחרים. היא תכלול סיפוח של השטחים ואפרטהייד הרב טאו ותלמידיו הרב לוינשטיין, סדן, קשתיאל, קלנר, שפירא ואחרים ה המורים הרוחניים של רוטמן סמוטריץ' בן גביר, סטרוק אבי מעוז, ואטורי, בוארון ושאר חברי הקואליציה שמובילים את ההפיכה. לא ניתן לזה לקרות. לא תהיה מדינת הלכה. לא תהיה מדינה משיחית. ישראל תשאר חופשית".

צילום: Chaim Goldberg/Flash90

"התקהלות לא חוקית": עשרות עצורים בעקבות המחאה בנתב"ג

נזכיר כי ביום שני האחרון, כ-1,500 מפגינים נגד הרפורמה המשפטית הגיעו לנמל תעופה בן גוריון כדי למחות נגד המשך החקיקה. המוחים, שהקדימו במכוון את הגעתם, התעמתו עם כוחות מג"ב שניסו לפנותם מאולם הכניסה לטרמינל 3. במהלך ההפגנה, עצרה המשטרה 37 חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי.

צפו בתיעוד פיזור המפגינים בנתב"ג (דוברות המשטרה):