אחרי שתמונות שוטרים נתלו בקפלן - המפכ"ל תוקף: "תופעת שיימינג חמורה"

מארגני המחאה תלו תמונות ועליהם תמונתם ושמם של מספר שוטרים שלטענת המוחים השתמשו באלימות נגדם | המשטרה פתחה בחקירה - המפכ"ל שבתאי תקף את המקרה ואמר כי מדובר במשפט שדה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/23 23:00 יא באב התשפג

אחרי שתמונות שוטרים נתלו בקפלן - המפכ"ל תוקף: "תופעת שיימינג חמורה"
תמונות השוטרים שנתלו, צילום: דוברות המשטרה

מפגינים נגד הרפורמה ההמשפטית הציבו ברחבי תל אביב שלטים ועליהם תמונות ושמות שוטרים שהשתתפו בהפגנות בשבועות האחרונים, ולטענת ארגוני המחאה תקפו מפגינים באלימות. מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, הגיב למקרה החמור: "עשו משפט שדה לשוטרים, כל מקרה ייבדק".

המפכ"ל ה קובי שבתאי

המפכ"ל קובי שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לדברי שבתאי, במשטרה "לא מקלים ראש" בתופעה. "זו תופעת שיימינג חמורה שלא נתקלנו בה עד כה. לשוטרים האלו יש משפחות וילדים, הם תרמו עשרות שנים לביטחון", הוסיף שבתאי. מוקדם יותר דווח כי בעקבות פיזורן של התמונות המשטרה פתחה בחקירה בחשד להעלבת עובד ציבור, הוצאת לשון הרע והסתה לאלימות. "משטרת ישראל קוראת לציבור להימנע מלפרסם פרסומים שפוגעים בשוטרים ומשפחותיהם ומוציאים את דיבתם", נמסר.

בן גביר: עושים עבודת קודש"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב: "אתם רואים את התמונות של השוטרים האלו שמתנגדי המחאה מפיצים ומסיתים נגדם? הם לא עבריינים. הם גיבורים! הם באים כל בוקר ועושים עבודת קודש. מסכנים את חייהם יום יום עבור ביטחוננו. המשפחות שלהם מקריבים את זמנם ואת משפחתם עבורנו. ברור שאף אחד לא מושלם ואם יש טענה ספציפית היא תיבדק. אני מצדיע לכל אחת ואחד שעושים לו שיימינג ואומר להם: יש לכם גיבוי מלא!".