תמונות שוטרים נתלו בקפלן - בן גביר גינה: "הם גיבורים"

שבוע 30 להפגנות בקפלן נגד הרפורמה המשפטית: מארגני המחאה תלו תמונות ועליהם תמונתם ושמם של מספר שוטרים שלטענת המוחים השתמשו באלימות נגדם | המשטרה פתחה בחקירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/23 21:15 יא באב התשפג

תמונות שוטרים נתלו בקפלן - בן גביר גינה: "הם גיבורים"
תמונות השוטרים שנתלו, צילום: דוברות המשטרה

המחאה נגד הרפורמה המשפטית נכנסה הערב לשבוע ה-30, כאשר גם היום, כמו בכל מוצאי שבת, הגיעו אלפים להפגין בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. ההפגנה המרכזית מתקיימת בצומת קפלן שבתל-אביב - כאשר הערב (שבת) אירע אירוע חריג במחאה.

תמונות ושמות של שוטרים פוזרו בתל אביב

מפגינים נגד הרפורמה ההמשפטית הציבו ברחבי תל אביב שלטים ועליהם תמונות ושמות שוטרים שהשתתפו בהפגנות בשבועות האחרונים, ולטענת ארגוני המחאה תקפו מפגינים באלימות. בין השוטרים שהוצבו על השלטים אפשר למצוא את סנ"צ יאיר חנונה, שתועד לכאורה מכה מפגינים והוגשו נגדו תלונות במח"ש.

בעקבות פיזורן של התמונות, המשטרה פתחה בחקירה בחשד להעלבת עובד ציבור, הוצאת לשון הרע והסתה לאלימות. "משטרת ישראל קוראת לציבור להימנע מלפרסם פרסומים שפוגעים בשוטרים ומשפחותיהם ומוציאים את דיבתם", נמסר.

בן גביר: עושים עבודת קודש"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב: "אתם רואים את התמונות של השוטרים האלו שמתנגדי המחאה מפיצים ומסיתים נגדם? הם לא עבריינים. הם גיבורים! הם באים כל בוקר ועושים עבודת קודש. מסכנים את חייהם יום יום עבור ביטחוננו. המשפחות שלהם מקריבים את זמנם ואת משפחתם עבורנו. ברור שאף אחד לא מושלם ואם יש טענה ספציפית היא תיבדק. אני מצדיע לכל אחת ואחד שעושים לו שיימינג ואומר להם: יש לכם גיבוי מלא!".