לאחר הביקורת - נתניהו מבהיר: "הממשלה תכבד את החלטות בית המשפט"

לשכת ראש הממשלה פרסמה התייחסות לביקורת שנשמעה על דבריו בראיון ל-CNN, כאשר סירב להתחייב לכבד את פסיקת בג"ץ אם זה יפסול את החוק לצמצום עילת הסבירות: "האופוזיציה סילפה את דבריו של נתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/23 14:37 י באב התשפג

לאחר הביקורת - נתניהו מבהיר: "הממשלה תכבד את החלטות בית המשפט"
נתניהו, , צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

בראיון לרשת CNN אתמול (ה'), נשאל ראש הממשלה, בנימין נתניהו אם הוא יכבד את פסיקת בג"ץ שתפסול את החוק לביטול עילת הסבירות. "אני מקווה שלא נגיע לזה", השיב ראש הממשלה בהתחמקות. לאחר שדבריו עוררו עליו ביקורת, לשכת של ראש הממשלה פרסמה הודעה בה הבהירה כי ממשלתו תכבד כל פסיקה של בג"ץ.

"ממשלות ישראל תמיד מכבדות את החלטות בית המשפט"

בהודעה ההבהרה שפורסמה, האשימה לשכתו של נתניהו את חברי הכנסת מהאופוזיציה בהוצאה ממהקשר של דבריו. "האופוזיציה מסלפת את דבריו של ראש הממשלה נתניהו", נמסר מטעם לשכתו, "ממשלות ישראל תמיד מכבדות את החלטות בית המשפט ובית המשפט תמיד ראה את עצמו כפוף לחוקי יסוד להם הוא מייחס מעמד של חוקה. כמו רוב אזרחי ישראל, ראש הממשלה נתניהו מאמין שצריך להמשיך לשמור על שני העקרונות הללו גם יחד".

בג"צ, בית המשפט

בג"צ, בית המשפט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גנץ: "אם הוא לא ימלא אחר פסיקת בית המשפט - תישלל הלגיטימציה שלו"

בין מי שתקפו את נתניהו מהאפוזויציה, הוא יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ.  "במדינה דמוקרטית ראש ממשלה מכבד ופועל על פי פסקי דין, לא משנה עד כמה הוא לא מסכים איתם. אין מקום לפרשנות ולשטחים אפורים - חד וחלק. אם נתניהו, כמו כל נבחר ציבור, לא ימלא אחר פסיקת בית המשפט, הוא יבצע הפיכה משטרית שתשנה את אופי המשטר בישראל, דבר שישלול את הלגיטימציה שלו לכהן בתפקידו".

 "אנחנו יכולים לחוקק בלעדיהם"

נזכיר כי נתניהו התראיין ביממה האחרונה לכמה גופי תקשורת אמריקניים כמו ABC, CNN, FOX ו-NPR בנושא חקיקת הרפורמה המשפטית.  בריאיון לרשת ABC האמריקאית בתכנית "גוד מורנינג אמריקה", התייחס ראש הממשלה לחקיקת הרפורמה המשפטית ולכישלון ניסיונות הפשרה. "עילת הסבירות זה תיקון קטן, זה מתואר כקץ הדמוקרטיה הישראלית אבל כשהאבק ישקע כולם יראו", טען ראש הממשלה. עוד אמר כי בחר להתקדם עם החקיקה לאט כיוון שהיה חשוב לו להקשיב לעמדותיהם של המתנגדים לחקיקה. "השהינו את החקיקה כדי להשיג פשרה אבל לא הצלחנו. עכשיו הם רואים שאנחנו יכולים לחוקק בלעדיהם ואני מקווה שהם ירצו שנחוקק ביחד איתם", טען ראש הממשלה.