מנכ"ל משרד החינוך התפטר: "הקרע אליו הגענו לא מאפשר לי להמשיך"

מנכ"ל משרד החינוך, תא"ל אסף צלאל הודיע לשר החינוך, יואב קיש על החלטתו לסיים את תפקידו בעקבות המשבר החברתי והפוליטי במדינה: "מערכת החינוך היא ממלכתית ויש לשמור עליה כזו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 28/07/23 13:02 י באב התשפג

מנכ"ל משרד החינוך התפטר: "הקרע אליו הגענו לא מאפשר לי להמשיך"
צילום: דוברות משרד החינוך

מנכ"ל משרד החינוך, תא"ל אסף צלאל, שמונה לתפקיד על ידי שר החינוך, יואב קיש הודיע היום (ו') כי הוא מתפטר מתפקידו. במכתב ששלח לעובדי משרד החינוך, הסביר כי הוא התפטר בעקבות המשבר החברתי והפוליטי במדינה. 

"אני כותב בדמעות. כנציג ציבור ביקשתי לקחת אחריות על המצב שנוצר", פתח צלאל את מכתבו, "לא אוכל להמשיך לשרת את המערכת שאני כל כך אוהב ורציתי להביאה לחוף מבטחים אליו היא זקוקה. הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה".

משרד החינוך

משרד החינוך צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מערכת החינוך היא ממלכתית ויש לשמור עליה כזו"

עוד הוסיף וכתב כי "מעולם לא השתייכתי לצד זה או אחר ואיני בוחר צד גם היום. מערכת החינוך היא ממלכתית ויש לשמור עליה כזו. יש לקחת אותה כעת, לחשב מסלול מחדש וגם באמצעותה לפעול לאיחוי הקרעים. אני פונה דרכיכם לכל עובדי המשרד ואנשי החינוך היקרים - אני גאה בכם ומעריץ את עשייתכם. המשיכו בתפקידכם המקצועי וממשו את אחריותכם הגדולה".

שר החינוך קיש,

שר החינוך קיש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום המכתב, ציין צלאל כי הוא חוזר לשרת בצה"ל. "אני מודה לשר יואב קיש על ההזדמנות, החברות והשותפות האמיתית והכנה, אני מאמין מאוד בתוכנית העבודה אותה שמנו יחד לשנים הקרובות ומשוכנע שיואב ידע להוביל את המערכת החיונית, אותה הוא כל כך אוהב ופועל למענה, למקומות טובים עוד יותר במעלה הדרך.  כטייס אמשיך לטוס ולשרת בתפקידי המקצועי בצה"ל בראש מורם, כי זו משמעות המשפט -'אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת'".