סערת בית המקדש השלישי והפרות האדומות: ההסבר של מנכ"ל משרד המורשת הסרוג

מנכ"ל משרד המורשת, נתנאל איזק, משיב לטענות תחקיר "חדשות 12" העוסק בפרות אדומות ובהקמת בית המקדש השלישי: "כל האירועים האלו בכלל התרחשו דווקא בזמן הממשלה הקודמת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/07/23 23:06 ט באב התשפג

סערת בית המקדש השלישי והפרות האדומות: ההסבר של מנכ"ל משרד המורשת הסרוג
הפרות האדומות שהובאו ארצה בספטמבר 2022, צילום: כיפה

ב"חדשות 12" ישודר בסוף השבוע תחקיר העוסק בפרות האדומות שהובאו ארצה בספטמבר 2022, ועל "הזרמת כספים" לכאורה של הממשלה לטובת "הקמת בית המקדש השלישי". הפרות, יש לציין, הובאו ארצה בספטמבר 2022, תקופת ממשלת בנט-לפיד. מי שמוזכר בעילום שם בפורומו של הכתבה הוא נתנאל איזק, מנכ"ל משרד המורשת, שבממשלה הקודמת שימש כמנכ"ל משרד ירושלים ומורשת בראשות השר דאז, זאב אלקין.

"סירבו לבקשתי להתראיין ולהגיב מול המצלמה"

איזק השיב הערב (ה') לטענות שעלו בפורמו לתחקיר שפורסם מוקדם יותר. "שימו לב איך מייצרים בהלה ופאניקה בעם על כלום ושום דבר", פתח וכתב בחשבון הפייסבוק שלו. "חדשות 12 החליטו בשבת הקרובה לשרבב את שמי באיזו כתבה, כנראה כדי לשדר חצאי אמיתות ואפילו סירבו לבקשתי להתראיין ולהגיב מול המצלמה כדי להפריך את הטענות שיש בה. ומדוע? אני מניח כדי לנסות ולצבוע אותי כאדם הנמצא בתפקיד בכיר בממשלה הפועל במקביל למען הקמת בית-המקדש השלישי או משהו כזה", טען איזק.

איזק המשיך וטען: "מעשה שהיה - במהלך צום ט באב קיבלתי שאילתה שמלאה בחצאי אמיתות, ובה מנסים ליצור קשר נסיבתי בין בניית טיילת תיירותית ומרכז מידע בהר הזיתים שאושרו ליציאה לדרך לפני כעשור, לבין שריפת פרות אדומות כהכנה לבניית בית המקדש".

"אמנם הפרויקטים התיירותיים בהר הזיתים באמת קיימים וחלקם אף אושרו בפועל בתקופתי, אך מה לעשות שאין בתכנון שום נ.צ לשריפת פרות אדומות כפי שנטען בשאילתה?". איזק קבע: "מדובר בפרויקטים תיירותיים נטו".

"כל האירועים האלו בכלל התרחשו דווקא בזמן הממשלה הקודמת"

המנכ"ל הסרוג המשיך וכתב כי בתחקיר נטען כי משרד המורשת תיקצב במיליונים מוזיאון לפרות אדומות, "דבר שלא קרה. אז בכל זאת איך אני קשור לנושא? לפני כ-10 חודשים הגיעו לנתב"ג חמש פרות אדומות ואני נסעתי כאדם פרטי יחד עם אבי לשדה התעופה כדי להשתתף בטקס קבלת פנים מאולתר שהתקיים במקום. כאדם מאמין מאוד התרגשתי מהמאורע ואפילו באופן ספונטני נקראתי לברך".

איזק הדגיש: "כל האירועים האלו בכלל התרחשו דווקא בזמן הממשלה הקודמת - גם אישור הפרויקטים בירושלים וגם אישור ההגעה של הפרות האדומות לישראל". 

סערת הפרות האדומות

"מתפלל כל יום על בניין ירושלים, ומתרגש מפרות אדומות ומקברי צדיקים"

בצד האישי כתב איזק כי הוא : "לא מתכוון להתנצל על כך שאני אדם דתי ומאמין ואפילו רחמנא לצלן מתפלל כל יום על בניין ירושלים, ומתרגש מפרות אדומות ומקברי צדיקים. זאת חלק מההיסטוריה שלנו- נרצה או לא. מורשת עם ישראל מכילה אלפי שנות היסטוריה מימי התנ"ך ועד ימי הציונות והקמת המדינה, ואת זה אף כתבת "תחקיר" לא יכולה לשנות".

"יש פה לצערי רצון ארוך שנים של גורמים רבים לחרחר ריב, מדון ומלחמת אחים ולצבוע את כולנו כאויבים- ימין שמאל. דתיים חילונים. מדינת ישראל ומדינת יהודה. לצערי הרב חלקים מהתקשורת משתפים עם זה פעולה. שנאת החינם לא תצליח. אל תפלו לזה. המכנה המשותף שלנו רחב יותר ועמוק יותר מכל פייק ניוז שמנסה לסכסך בינינו. אנחנו עם אחד ולנצח זה יישאר כך. ואגב צום ט׳ באב- בבניין ירושלים ננוחם".