ערבים, יהודים, שמאלנים וימנים: 100 ראשי רשויות במכתב משותף

למעלה 100 ראשי ערים ורשויות מכל רחבי הארץ, יצאו בקריאה משותפת לאזרחים: "למחות בעד או נגד באופן מכובד, במסגרת החוק וללא גילויי אלימות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/23 20:02 ט באב התשפג

ערבים, יהודים, שמאלנים וימנים:  100 ראשי רשויות במכתב משותף
הפגנות, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"אנשים אחים אנחנו": לקראת מוצאי יום תשעה באב המציין את חורבן בתי המקדש הראשון והשני והיציאה לגלות, למעלה ממאה ראשי ערים ורשויות מכל רחבי הארץ חברו למכתב משותף: "אין לנו ארץ אחרת, האחריות לחיבור בין הלבבות ולהורדת הלהבות מתחילה אצל כל אחד ואחת מאתנו".

"ביום תשעה באב, יום המסמל אבל וחורבן בעם היהודי, אנו ראשי רשויות ממגוון ההשקפות והדעות הפוליטיות, פונים אליכם מלב אל לב ומבקשים לשמור על כבוד הדדי וכל מרקם היחסים, שנבנה בעמל רב מיום הקמתה של מדינת ישראל", פתחו ראשי הערים והרשויות את המכתב.

צילום: מכתב ראשי הרשויות

אין מקום לגילויי אלימות מאף צד"

ראשי הרשויות הבהירו במכתבם כי "לכל אחת ואחד הזכות למחות ולהביע דעה, בעד או נגד", והדגישו כי "ראוי לעשות זאת באופן מכובד ובמסגרת החוק "אין מקום לגילויי אלימות מאף צד". ראשי הרשויות ציינו כי "מדינת ישראל נקנתה בייסורים ולכולם יש בה מקום של כבוד. אין לנו ארץ אחרת והאחריות לחיבור בין הלבבות ולהורדת הלהבות מתחילה אצל כל אחת ואחד מאיתנו".

את המכתב, שהוחתם בסיוע ארגון "אנשים אחים אנחנו", יזם ראש עריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' כקריאה משותפת של ראשי הרשויות בדרום, אולם ליוזמה שצברה תאוצה במהירות רבה הצטרפו ראשי רשויות רבים מכל רחבי הארץ ומכל קצוות הקשת הפוליטית שביקשו לחתום אף הם על נוסח המכתב.