שני שרים מעוצמה יהודית בהר הבית: "צריכים לחזור ולהראות את המשילות שלנו"

בן גביר עלה להר הבית בבוקרו של צום תשעה באב: "ימין, שמאל, דתיים, חילונים. כולנו אותו עם וכשמחבל מסתכל מבעד לחלון, הוא לא מבדיל ומפריד בנינו". גם יצחק וסרלאוף עלה | כ-15 עולים עוכבו לתחנת המשטרה לאחר שהשתחוו והתפללו בהר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/07/23 07:40 ט באב התשפג | עודכן בתאריך 27/07/23 15:18

שני שרים מעוצמה יהודית בהר הבית: "צריכים לחזור ולהראות את המשילות שלנו"
בן גביר בהר הבית, הבוקר | , צילום: מינהלת הר הבית

לפני כחצי שנה עלה איתמר בן גביר להר הבית לראשונה כשר בממשלת ישראל. הבוקר (ה') הוא עלה פעם נוספת למקום המקדש בפעם השלישית ובסך הכל עלו היום להר כ-2,100 יהודים. אחרי בן גביר עלה להר שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף. כ-15 עולים השתחוו בהר ועוכבו לתחנת המשטרה באלימות, כך על פי דיווח של תנועת "בידינו".

"זה המקום הכי חשוב לעם ישראל, לחזור ולהראות את המשילות שלנו"

בן גביר עלה הבוקר להר הבית לרגל צום תשעה באב עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים, ואמר: "ביום הזה, במקום הזה, חשוב תמיד לזכור - כולנו אחים. ימין, שמאל, דתיים, חילונים. כולנו אותו עם. וכשמחבל מסתכל מבעד לחלון, הוא לא מבדיל בנינו ומפריד בנינו. האחדות חשובה, האהבת ישראל חשובה. המקום הזה, זה המקום הכי חשוב לעם ישראל שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות את המשילות שלנו".

השר וסרלאוף אמר בהר הבית: "אנחנו נמצאים בתשעה באב בהר הבית, המקום הכי קדוש לעם ישראל. כל היהודים במשך אלפיים שנות גלות התפללו והתחננו להגיע למקום הזה, לעלות להר הבית. בעז"ה שנזכה לבניין בית המקדש. אנחנו בימים שאנחנו מתפללים ומקווים ומייחלים לאחדות, אחדות אמיתית בעם ישראל, לאחדות שנראה כל אחד מעלת חברינו ולא חסרונם. בעז"ה מתוך האבל הלאומי של תשעה באב נזכה לבניין בית המקדש".

תום ניסני מנכ"ל "בידינו", מסר: "תודה לאלפי העולים שהגיעו היום שבזכותם עוד יבנה המקדש, בצום ובחום הם הגיעו כדי לעלות להר. הם לא נרתעו ממדיניות האפליה המשטרתית כלפיהם, לא נרתעו משוטרים שעצרו את מי שהשתחווה, והמשיכו להמתין בשעה שתיירים עוקפים אותם בתור. עם ישראל מתחבר להר, אי אפשר לעצור את כוח הרצון של העם היהודי".

בן גביר בהר הבית:

אתמול פרסמנו כי בשונה מהמוסלמים בהר, מיהודים ותיירים שעולים להר הבית נמנעת האפשרות לעשות שימוש בשירותים בהר. מנכ''ל "בידינו - למען הר הבית", תום ניסני, פנה לאחרונה באמצעות עורך הדין דניאל שימילשווילי למפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, בבקשה לשים קץ לאפליית היהודים בהר ולאפשר להם להשתמש בשירותים במקום הקדוש. לחילופין דורשים בארגון בידינו, להתקין עבורם שירותים ייעודיים.