בג"ץ החליט: חוק ביטול עילת הסבירות יישאר בתוקף עד לדיון בספטמבר

השופט מינץ החליט להעביר לדיון את העתירות נגד חוק הסבירות שיתקיים במהלך חודש ספטמבר ולא להוציא צו ביניים שיקפיא את החוק | המשמעות: החוק בתוקף, ועד אז בג"ץ לא יוכל לפסול החלטות ממשלה ושרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/23 14:49 ח באב התשפג

בג"ץ החליט: חוק ביטול עילת הסבירות יישאר בתוקף עד לדיון בספטמבר
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נכנס לתוקף: חוק ביטול עילת הסבירות נכנס היום (ד') לתוקפו לאחר שנשיא המדינה, יצחק הרצוג חתם עליו. נגד החוק הוגשו לבג"ץ עתירות רבות. בתוך כך, שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ החליט להעביר לדיון את העתירות נגד חוק הסבירות שיתקיים במהלך חודש ספטמבר. בנוסף, השופט מינץ החליט שלא להוציא צו ביניים שיקפיא את החוק. 

הקואליציה לאחר אישור חוק ביטול עילת הסבירות ביום שני האחרון. צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

לפיד: "כבר מחר בבוקר אנחנו נעתור לבג"ץ נגד החקיקה הנפסדת הזו"

כזכור, בעקבות האישור הסופי של חוק צמצום עילת הסבירות ביום שני האחרון, יו"ר האופוזיציה נשא נאום חריף בו הודיע כי יעתור לבג"ץ נגד החוק. "הממשלה הזו יכולה לנצח את הקרב, אבל לא את המלחמה. ישראל לא תהפוך להונגריה ולא לפולין. זה לא יילך", המשיך ואמר לפיד. "כבר מחר בבוקר אנחנו נעתור לבג"ץ נגד החקיקה הנפסדת הזו, נגד הביטול החד צדדי של האופי הדמוקרטי של מדינת ישראל, ונגד הדרך האנטי-דמוקרטית והדורסנית שבה נוהלו הדיונים בוועדת החוקה".

לפיד.

לפיד. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה לבג"ץ נגד החוק. "ממשלת החורבן הרימה את ידה הזדונית נגד מדינת ישראל", אמר עו"ד דר' אליעד שרגא, יו"ר התנועה, "והם מאיימים לחרב את כל מה שבנינו כאן בשבעים וחמש השנים האחרונות. משכלו כל הקיצין והממשלה לא נענתה לקריאתנו לחדול מההרס והחורבן, הגיע כעת תורו של בית המשפט העליון להתייצב ולמנוע את החקיקה הזאת, שהתקבלה באופן לא חוקתי תוך ניצול לרעה של הסמכות המכוננת, ותוך הצגת מצגי שווא של שמחה רוטמן וחריגה מוחלטת מהדרך בה שינויים דרסטיים שכאלה צריכים להיעשות".