נכנס לתוקף: חוק ביטול עילת הסבירות פורסם בספר החוקים

חוק ביטול עילת הסבירות שאושר ביום שני האחרון בקריאה שניה ושלישית, נכנס לספר החוקים של מדינת ישראל לאחר שנשיא המדינה, יצחק הרצוג חתם עליו

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/23 11:58 ח באב התשפג

נכנס לתוקף: חוק ביטול עילת הסבירות פורסם בספר החוקים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נכנס לתוקף: בתום דיון סוער החלק הראשון של הרפורמה המשפטית, חוק ביטול עילת הסבירות אושר ביום שני האחרון בקריאה שניה ושלישית והוא ייכנס לספר החוקים של מדינת ישראל, זאת למרות מגעים והניסיונות לפשרה והסכמות ברגע האחרון. החוק אושר ברוב של 64-0 לאור ההחלטה של חברי האופוזיציה להחרים את ההצבעה האחרונה. בתוך כך, היום (ד') נכנס החוק לתוקפו לאחר שנשיא המדינה, יצחק הרצוג חתם עליו.

צילום: דוברות הכנסת

לפיד: "כבר מחר בבוקר אנחנו נעתור לבג"ץ נגד החקיקה הנפסדת הזו"

בעקבות האישור הסופי של חוק צמצום עילת הסבירות, יו"ר האופוזיציה נשא נאום חריף בו הודיע כי יעתור לבג"ץ נגד החוק. "הממשלה הזו יכולה לנצח את הקרב, אבל לא את המלחמה. ישראל לא תהפוך להונגריה ולא לפולין. זה לא יילך", המשיך ואמר לפיד. "כבר מחר בבוקר אנחנו נעתור לבג"ץ נגד החקיקה הנפסדת הזו, נגד הביטול החד צדדי של האופי הדמוקרטי של מדינת ישראל, ונגד הדרך האנטי-דמוקרטית והדורסנית שבה נוהלו הדיונים בוועדת החוקה".

לפיד, המשא ומתן קרס

לפיד, המשא ומתן קרס צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

 גם התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה לבג"ץ נגד החוק. "ממשלת החורבן הרימה את ידה הזדונית נגד מדינת ישראל", אמר עו"ד דר' אליעד שרגא, יו"ר התנועה, "והם מאיימים לחרב את כל מה שבנינו כאן בשבעים וחמש השנים האחרונות. משכלו כל הקיצין והממשלה לא נענתה לקריאתנו לחדול מההרס והחורבן, הגיע כעת תורו של בית המשפט העליון להתייצב ולמנוע את החקיקה הזאת, שהתקבלה באופן לא חוקתי תוך ניצול לרעה של הסמכות המכוננת, ותוך הצגת מצגי שווא של שמחה רוטמן וחריגה מוחלטת מהדרך בה שינויים דרסטיים שכאלה צריכים להיעשות".