המסר של החרדים לקואליציה: "לא הצטרפנו כדי לקדם את הרפורמה המשפטית"

ביטאון "המודיע" של אגודת ישראל, פרסם מאמר בו הוא מתייחס לחקיקה המשפטית שמובילה הממשלה ולדרישת המפלגה להסדיר את מעמדם של בני הישיבות שתורתם אומנותם: "מקווה שסיעות הקואליציה יצביעו יחד עמם במה שנוגע לציפור נפשה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 26/07/23 09:13 ח באב התשפג

המסר של החרדים לקואליציה: "לא הצטרפנו כדי לקדם את הרפורמה המשפטית"
גפני וגולדקנופף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביטאון "המודיע" של "אגודת ישראל", פרסם הבוקר (ד') מאמר מערכת בו הוא מתייחס לחקיקה המשפטית שמובילה הממשלה, כמו גם לדרישת המפלגה להסדיר את מעמדם של בני הישיבות שתורתם אומנותם במסגרת הצעת "החוק יסוד לימוד תורה". "יהדות התורה הצטרפה לקואליציה לא כדי לקדם רפורמה משפטית, אלא כדי להסדיר את מעמדם של בני הישיבות שתורתם אומנותם. היא אינה מובילה את הרפורמה", נכתב במאמר.

"אין פניה של היהדות הנאמנה למאבקים"

כמו כן, הביטאון הדגיש את המחוייבות של המפלגה לקואליציה. "היא הצביעה יחד עם סיעות הקואליציה בעניין הרפורמה, כחלק ממחוייבותה הקואליציונית, והיא כמובן מקווה במקביל, שסיעות הקואליציה יצביעו יחד עמם במה שנוגע לציפור נפשה", נכתב.

גפני ונתניהו, מבקש הפסקת ביקורי ח"כים בהר הבית

גפני ונתניהו, מבקש הפסקת ביקורי ח"כים בהר הבית צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בנוסף, הביטאון ביקש לשלוח מסר מפייס למתנגדי הרפורמה. "אין פניה של היהדות הנאמנה למאבקים. לא רק שאינה מעוניינת להוסיף שמן למדורה האוחזת בזירה הציבורית, אלא היא מצפה ומייחלת שיאוחו קרעים, שיושגו הסכמות ויגברו השפיות והרוגע בכל הצדדים. זה חשוב וחיוני לכולם, והניסיון לגרור אותה בעל כורחה, בחוסר סבירות קיצוני, לקלחת - לא יצלח".

העיתון של גפני במאמר דרמטי: לשקול מחדש את התמיכה ברפורמה המשפטית

נזכיר כי בשבוע שעבר העיתון החרדי "יתד נאמן", המזוהה עם "דגל התורה" של חבר הכנסת משה גפני, פרסם מאמר שקרא לחברי הכנסת של המפלגות החרדיות לשקול את תמיכתם ברפורמה המשפטית. "מכיוון שבית המשפט אינו מתנהל על פי חוקי תורת משה ואינו יונק את סמכותו מכוח התורה, הרי שגם אם יתקנו כל התיקונים של המבקשים לתקן את המעוות, אין לנו כיהודים שומרי תורה עניין במקום הזה", נכתב במאמר.

יתד נאמן

יתד נאמן צילום: Kobi Gideon / Flash90.

עוד נכתב במאמר כי "לאחר תיקון עילת הסבירות עלינו לחשב מסלול מחדש ולשאול את עצמנו האם בכל מחיר? הן זהו דבר שאיננו בעלי עניין ישיר בו, האם צריכים אנו לשאת בנטל תוצאות המלחמה הזו?".