81,000 שקלים לבניית ציפורניים - בלי לשלם מיסים

81,000 שקלים עבור עמדות לבניית ציפורניים שהושכרו ולא נרשמו בספרי העסק - זאת ועוד התגלו במבצע ביקורות של רשות המסים באזור נתניה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/23 15:39 ז באב התשפג

81,000 שקלים לבניית ציפורניים - בלי לשלם מיסים
בניית ציפורניים, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ביקורת בעסק לבניית ציפורניים בנתניה, שנערכה במסגרת מבצע ביקורות של יחידת ניהול ספרים ארצית ברשות המסים- מחוז חיפה, העלתה כי 81,000 שקלים שקיבלה בעלת העסק עבור השכרת שתי עמדות לבניית ציפורניים לא נרשמו בספרי העסק. במהלך הביקורת נמצא גם כי העברות תשלום שקיבלה בביט עבור שירות שנתנה לא תועדו גם הם.

במשך חצי שנה בעלת העסק לא רשמה קבלות 

במסגרת מבצע ביקורות זה, הגיעו המבקרים גם למספרה בעיר, שם מצאו כי הקבלות האחרונות שנרשמו בעסק הן מסוף שנת 2022, ובמשך תקופה של מעל חצי שנה בעלת העסק לא רשמה קבלות. מבדיקת יומני ההזמנות במקום נמצא אי רישום תשלומים בסכום של כ-62,000 שקלים. בביקורת אחרת, אצל שף באבן יהודה נמצאו העברות בסכום של 7,938 שקלים עבור סדנאות בישול שלא תועדו בספרי העסק. בביקורת אצל שף נוסף בעיר, נמצא כי  הוא לא תיעד העברות בסכום של כ-4,000 שקלים שקיבל עבור סדנאות בישול שהעביר.

מבצעי שטח כדי להביא לדיווחי אמת 

כחלק ממבצע ביקורות זה נבדקו 60 בתי עסק, וב-20 מהם נמצאו ליקויים בניהול ספרי העסק. המבצע התרכז בעסקים מענף המסחר ומתן השירותים באזור נתניה ואבן יהודה, והוא נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.