העלמת מס בשווי 3,246,477 שקל: השיפוצניק רצה להשאר "מאחורי הקלעים" ויישלח לכלא

שנתיים מאסר בפועל לבעל עסק שקיזז חשבוניות פיקטיביות בסך 3.2 מיליון ₪. בעל העסק, שיפוצניק בתחום הגבס הפעיל עסק אותו רשם על בחורים צעירים חסרי תיק במס הכנסה ומע"מ השופט: "מתחייב עונש מאסר ממושך ומרתיע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/23 10:54 כ באדר התשפג

העלמת מס בשווי 3,246,477 שקל: השיפוצניק רצה להשאר "מאחורי הקלעים" ויישלח לכלא
עבודות גבס, צילום: shutterstock

 3,246,477 שקל: בית משפט השלום בחיפה גזר על אולג סיקצ'יוב, בעל עסק לעבודות גבס, שנתיים מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך של 50 אלף ₪. סיקצ'יוב הורשע בעבירות מס הכנסה שעיקרן העלמת הכנסה בסכום כולל של כ-3.2 מיליון ₪, באמצעות שימוש בחשבוניות פיקטיביות.

פתח עסק על שם נערים צעירים ללא תיק במס הכנסה ומע"מ

בין השנים 2014 -2017 הנאשם הפעיל את העסק – שאותו רשם על שם אחרים, בחורים צעירים בשנות ה-20 שלהם – שעד אז לא היה להם תיק במס הכנסה ומע"מ. הוא עצמו דאג להישאר "מאחורי הקלעים" תוך שהוא מפעיל את העסק תחת זהותם של אותם צעירים.  

במהלך אותה תקופה, הנאשם התקשר עם אדם שעיסוקו היה הפצה של חשבוניות פיקטיביות שהודפסו עבורו לפי הזמנה. החשבוניות הפיקטיביות נשאו שמות של עסקים קיימים, שבעליהם לא ידעו על השימוש שנעשה בשמם, וכן של עסקים פיקטיביים. תמורת החשבוניות הפיקטיביות שילם הנאשם למפיץ עמלה בגובה מחצית מסכום המע"מ שנרשם באותן חשבוניות. 

רכש חשבוניות פיקטיביות שסכומן הכולל היה 3,246,477

הנאשם רכש מהמפיץ חשבוניות פיקטיביות שסכומן הכולל היה 3,246,477 ₪, והשתמש בהן על מנת לדווח על הוצאות פיקטיביות שכביכול היו לעסק שלו, ובכך להקטין את סכום ההכנסה החייבת שלו, כל זאת במטרה להעלים את הכנסתיו ולהתחמק מתשלום מס. 

בשלב הטיעונים לעונש, ביקשו נציגי המדינה להטיל על סיקצ'יוב עונש מאשר של בין 22 ל-34 חודשי מאסר בפועל. סניגורו של סיקצ'יוב, מנגד, טען לעונש של בין 3 ל-8 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות וציין בנימוקיו את נסיבותיו האישיות של הנאשם ואת העובדה שהודה בעבירות שיוחסו לו.

השופט: "מתחייב עונש מאסר ממושך ומרתיע, שיהלום את חומרת מעשיו של הנאשם"

כב' השופט שלמה בנג'ו גזר על הנאשם עונש של שנתיים מאסר בפועל, כשהוא מתייחס לסכום העבירות הגבוה, משך הזמן הממושך שבו בוצעו העבירות, ומידת התכנון המוקדם בביצוע העבירות. "בנסיבות אלה", כתב השופט, "מתחייב עונש מאסר ממושך ומרתיע, שיהלום את חומרת מעשיו של הנאשם ודרגת האשם הגבוהה שהפגין, בביצוע העבירות, תוך שיש לתת משקל מסוים, ולהפגין התחשבות גם בנסיבותיו האישיות". 

רשות המסים יוצגה בתיק על ידי עו"ד ראם כהן ממדור התביעות בפקיד שומה חקירות חיפה והצפון.