בעקבות תקיפת צוותי התקשורת - ההודעה החריגה של המשטרה

בתקופה האחרונה וברקע התסיסה הציבורית בכל הקשור לרפורמה המשפטית, נרשמו מספר מקרים של תקיפת עיתונאים במהלך ההפגנות. מפכ"ל המשטרה: "מגנה בכל תוקף כל פגיעה בצוותי תקשורת"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/07/23 15:01 ו באב התשפג

בעקבות תקיפת צוותי התקשורת - ההודעה החריגה של המשטרה
כתב ערות 14 עתי שלו, הותקף מספר פעמים, צילום: Omer Fichman/Flash90

ברקע התגברות התקיפות על עיתונאים במהלך ההפגנות האחרונות, מוציאה היום (ב') המשטרה הודעה חריגה בה היא מדגישה את חשיבות ההגנה על התקשורת ומצטטת דברים של המפכ"ל בנושא. הדברים מגיעים כאמור, ברגע התסיסה הגוברת בציבור וריבוי ההפגנות במהלכם בוחרים מפגינים להיטפל לעיתונאים, דבר שלא אחת מגיע עד לכדי אלימות.

מימין ומשמאל: שורת תקיפות עיתונאים

במהלך ההפגנות נרשמו לא אחת הפרעות לשידורי ערוץ 14מצד מפגיני שמאל ומתנגדי הרפורמה ורק אתמול הותקפה גם עיתונאית ערוץ 13, נגה ניר נאמן כשגם כתב ערוץ 12 פונה אתמול בידי כוח משטרה מלב הפגנת הימין בתל אביב ואלו רק המקרים האחרונים.

במשטרה כאמור, לוקחים את הדבר ברצינות ובהודעה שמפרסמים היום הם כותבים: "משטרת ישראל רואה חשיבות רבה לתפקידה של התקשורת בכלל ובסיקור המחאות המתרחשות בשבועות האחרונים בפרט. אנו מבינים היטב את תפקידה במדינה דמוקרטית, ועושים כל שביכולתנו לאפשר ולסייע לה להעביר דיווחים ומידע אמין בזמן אמת".

הפגנת הימין, אלפים בתל אביב

הפגנות, עיתונאים הותקפו מספר פעמים. צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"מפכ"ל המשטרה מגנה בכל תוקף כל פגיעה בצוותי תקשורת המסקרים את האירועים השונים ומאז החלו המחאות הוא שוחח עם שורה של אנשי תקשורתם המסקרים את המחאות והעידו כי נפגעו בעת הסיקור מסיבות שונות" נכתב בהודעה.

העיתונאית שיחזרה: "כמה מפגינים קלטו מי ברכב"

ניר נאמן, שיתפה את עוקביה בתחושות שלה לאחר שהותקפה ברכבה לאחר ההפגנה אתמול. "כשיצאתי ברכבי מהשידור, ברחוב יגאל אלון במקביל לנתיבי איילון, קבוצה של מפגינים החלה לחסום את הצומת. המתנתי בסבלנות ובשקט ברכב, כי לכל אחד מותר להביע את הכעס המחאה והכאב שלו. אלא שאז כמה מפגינים קלטו מי ברכב. הייתי לבד. עשרות מפגינים התגודדו סביבי, בתחילה רק צועקים וחוסמים . אבל בתוך שניות הם התחילו לתקוף" כתבה.