עמית סגל על ההחלטה של הלוי: "בשבוע הבא ילמד אם צדק"

ברקע האיומים באי התייצבות למילואים, מסביר סגל את הלבטים שליוו את החלטת הלוי לא להגיד דבר, עד השבוע. לשיטתו, אם היה מדבר, היה מחזק את הסרבנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/23 13:07 ג באב התשפג

עמית סגל על ההחלטה של הלוי: "בשבוע הבא ילמד אם צדק"
עמית סגל, עולמות הפוכים, צילום: Hadas Parush/Flash90

השבוע אמר הרמטכ"ל הרצי הלוי כי הסרבנים פוגעים בצה"ל ובטחון המדינה. אבל עוד קודם לאמירה של הרמטכ"ל, הותחו בו ביקורות, בעיקר מצד ימין על כך שהוא לא תקף נמרצות את המאיימים בסרבנות. בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" מסביר הפרשן עמית סגל על הלווטים של הלוי ומסביר: "הגישה של גלנט והלוי היא הקטנת החיכוך".

"השבוע נפל דבר" כותב סגל, "כאשר הרמטכ"ל הרצי הלוי השמיע קול צלול וברור שמגדיר קריאה לאי התייצבות כפגיעה בביטחון המדינה. זו הייתה אמירה חשובה אל מול שלושה מקודמיו - ברק, יעלון וחלוץ שמעודדים סרבנות". סגל סבור כי האמירה של הלוי הקשתה מאוד את החיים על הקוראים לאי התייצבות. "זה כבר לא עימות שלהם עם פוליטיקאים יריבים, אלא עם המפקד העליון של הצבא" הוא כותב.

עונשים והדחות היו יוצרים את הכאוס שמובילי הסרבנות ביקשו ליצור

יחד עם זאת, הרמטכ"ל איננו סבור שעד עכשיו ישב על הגדר כך לפי סגל. "הוא סבור שהוא היה הגדר שעליה ישבו כולם. בעיניו, הצבא הוכנס בעל כורחו כנשק לזירה הפוליטית. לדעתו, אם היה מתבטא קודם לכן הוא היה מלבה את האש, לא מכבה אותה".

הרמטכ"ל הרצי הלוי, תוקף את הסרבנים

הרמטכ"ל הרצי הלוי, "הוא היה הגדר שעליה ישבו כולם". צילום: דובר צה"ל

"הוא מתקומם על הטענה שהדבר נבע מהבנה לתופעה או מהנחת סלב לישראל הראשונה" מסביר סגל ומוסיף "זה נעשה, אומרים בצבא, ממניע פרקטי לחלוטין. הגישה של גלנט והלוי היא הקטנת החיכוך, לא הגברתו: לתפיסתם, עימות פומבי, עונשים והדחות היו יוצרים בדיוק את הכאוס שמובילי הסרבנות ביקשו ליצור. לכן הם חתרו עד עתה להימנע ממגע ככל האפשר. השבוע הבא ילמד אם צדקו.