ישנה משהו? הסעיף שהכניס רוטמן בחוק רבני הערים

לאחר שעבר בקריאה ראשונה, נמשכו הדיונים בוועדת חוקה סביב חוק רבני הערים. בניגוד לגרסתו הראשונה, הכניס רוטמן שינויים שמצמצמים את כוחה של ש"ס במינוי רבנים ספרדיים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 21/07/23 11:34 ג באב התשפג

ישנה משהו? הסעיף שהכניס רוטמן בחוק רבני הערים
רוטמן, הכניס שינוי בחוק רבני ערים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאז שהצעת חוק "רבני ערים", של חבר הכנסת ארז מלול מש"ס בתיאום עם חבר הכנסת שמחה רוטמן עברה בקריאה טרומית בוועדה, נמשכים הדיונים בוועדה על נוסח החוק הסופי. אלא שעתה הכניס רוטמן שינוי בחוק שיאפשר ביתר קלות מינוי רבני ערים ספרדיים מהציונות הדתית, כך פורסם ב"ישראל היום".

השינוי שהכניס רוטמן

הצעת החוק המקורית קבעה כי כל חברי מועצת הרבנות הראשית יקחו חלק בגוף הבוחר את הרבנים, אך בתיקון שהכניס רוטמן מוצע שהמועצה, הנשלטת בידי ש"ס רק תשלח מספר נציגים לגוף. בנוסף, רוטמן הוסיף לנוסח הצעת החוק, הצעה של השר סמוטריץ' מתקופתו כחבר כנסת שקובעת כי מנגנון מינוי רבני הערים יהיה אוטומטי וכך אין אפשרות לעצור מינויים.

רוטמן,

רוטמן, שינה את נוסח החוק. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הביקורת על החוק מצד רבנים בציונות הדתית

כזכור, סביב הצעת החוק המקורית היו ביקורות רבות כאשר גם הרב דוד סתיו תקף את נוסח החוק ואמר כי לרבנים מהציונות הדתית לא יהיה סיכוי להיבחר. "לראשונה מזה הרבה שנים. הסמכות הכמעט בלעדית של תושבי ונציגי העיר לבחור את הרבנים שלהם, עוברת לעסקנים בירושלים, נציגי שר הדתות ונציגי מועצת הרבנות הראשית".

"הצעת החוק תגרום לכך שהרבנים לא יהיו אנשים שמחויבים לקהילה שלהם, כי הם ימונו וייבחרו על ידי נציגי הרבנות" אמר הרב סתיו. המהלך של רוטמן מגיע לאחר שיח בין אנשי מפלגת הציונות הדתית לבין רבנים שטענו כי לשנות את נוסח החוק צמצם את כוחה של ש"ס בהליך הבחירה.