ראש הממשלה לשעבר מזהיר: "פשרה או חורבן"

נפתלי בנט מזהיר את הציבור בישראל מהשלכות המחלוקות הקשות בעם בעקבות הרפורמה במערכת המשפט, ואומר כי ישנן שתי אפשרויות: פשרה בתיקוני החקיקה או חורבן המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/23 16:39 ב באב התשפג

ראש הממשלה לשעבר מזהיר: "פשרה או חורבן"
בנט , צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

ועדת החוקה בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן סיימה אמש את ההצבעה על 27,670 רביזיות על הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות וההצעה אושרה לקריאה שניה ושלישית. ביום ראשון בבוקר יתחיל במליאת הכנסת הדיון על החוק לקראת ההצבעה במליאה בהמשך השבוע. ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, צייץ היום (ה') בחשבון הטוויטר שלו, וכתב באופן חמור: "פשרה או חורבן". 

בעד רפורמה אבל עם תיקונים

בראיון שנערך עמו לפני מספר חודשים ב"חדשות 12", אמר בנט כי הוא תומך ברפורמה במערכת המשפט, "אבל עם תיקונים". 

עוד הוסיף ואמר כי שני הצדדים צריכים להגיע להסכמות: "צריך בהחלט להגיד כן ליוזמת הנשיא והייתי מוסיף לזה שבוע של הפסקת חקיקה ומחאה... הרי אין מה להפסיד, אם זה לא יצליח הממשלה תמשיך בחקיקה והאופוזיציה בהפגנות", אמר בנט.

חודש קודם לכן כינה בנט את הרפורמה המשפטית "מסוכנת". "ההצעה הנוכחית המלאה, כפי שהיא כרגע, מסוכנת. היא תפגע ביסודות מדינת ישראל, בכלכלתה ובאזרחיה, והיא עלולה לקרוע את החבל שמחבר את כולנו. לכן צריך לתקן אותה. יש רק פתרון אחד: לשבת יחד, להידבר, ולהגיע לשינוי הנכון. למען האמת", כתב בנט.

בדיקה קצרה מגלה כי בנט תמך ברפורמה קיצונית עוד יותר במערכת המשפט, רק שנתיים קודם לכן. על פסקת ההתגברות למשל כתב בנט בעברו: "פיסקת ההתגברות ברוב 61 עברה פה אחד בוועדת השרים לחקיקה. זהו יום גדול לדמוקרטיה הישראלית".