בנט בוחר צד: "אני בעד הרפורמה אך עם תיקונים"

ראש הממשלה לשעבר הביע את תמיכתו ברפורמה במערכת המשפט אך הציע לשני הצדדים לקבל את מתווה הנשיא: "אם זה לא יצליח - הממשלה תמשיך בחקיקה והאופוזיציה בהפגנות"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 13/02/23 20:59 כב בשבט התשפג

בנט בוחר צד: "אני בעד הרפורמה אך עם תיקונים"
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נשיא המדינה, יצחק הרצוג הציג אתמול (א') את "מתווה הפשרה" על מנת להגיע להידברות ולהסכמות בין תומכי הרפורמה במערכת המשפט למתנגדיה. בראיון לחדשות 12, ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט הביע את תמיכתו ברפורמה במערכת המשפט. "אני בעד הרפורמה אבל עם תיקונים", אמר בנט בראיון.

עוד הוסיף ואמר כי שני הצדדים צריכים להגיע להסכמות ולקבל את מתווה הנשיא. "צריך בהחלט להגיד כן ליוזמת הנשיא והייתי מוסיף לזה שבוע של הפסקת חקיקה ומחאה. ממילא הרי אין חקיקה מהותית בעניין החוק. שמחה רוטמן יכול לדחות בשבוע את הדיונים הבאים ועל בסיס זה האופוזיציה תגיד ששבוע עוצרים את המחאות. הרי אין מה להפסיד, אם זה לא יצליח הממשלה תמשיך בחקיקה והאופוזיציה בהפגנות", אמר בנט.

נתניהו עם יריב לוין

נתניהו עם יריב לוין צילום: יונתן סינדל פלאש 90

בדיקת כיפה: בנט תוקף את נתניהו אבל שוכח מה הוא הבטיח

נזכיר כי לפני כחודש, בנט את הרפורמה המתקרבת וכינה אותה מסוכנת. "ההצעה הנוכחית המלאה, כפי שהיא כרגע, מסוכנת. היא תפגע ביסודות מדינת ישראל, בכלכלתה ובאזרחיה, והיא עלולה לקרוע את החבל שמחבר את כולנו. לכן צריך לתקן אותה. יש רק פתרון אחד: לשבת יחד, להידבר, ולהגיע לשינוי הנכון. למען האמת", כתב בנט.

אבל בדיקה קצרה מגלה שאותו בנט לפני שנתיים ושלוש תמך ברפורמה קיצונית עוד יותר במערכת המשפט, על פסקת ההתגברות למשל כתב בנט בעברו: "פיסקת ההתגברות ברוב 61 עברה פה אחד בוועדת השרים לחקיקה. זהו יום גדול לדמוקרטיה הישראלית".

בנט ושקד

בנט ושקד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנוסף, בנט בימי הימין החדש קידם רפורמה יחד עם השרה לשעבר איילת שקד שכללה את כל סעיפי הרפורמה של הליכוד ולא רק, ביניהם: ביטול הוועדה למינוי שופטי העליון, מיני יועצים משפטיים על ידי השרים במשרות אמון וצמצום סמכויות בג"ץ.