חלוץ לא הוזמן: מפקדי חיל האוויר לשעבר ייפגשו עם מפקד החיל

ברקע המשך האיומים בסרבנות שיוצאים מחיל האוויר, יתכנסו מחר מפקד החיל תומר בר והמפקדים הקודמים להתייעצות בניהול המשבר בחיל, חלוץ לא הוזמן. הרמטכ"ל בביקור בבסיס חיל האוויר: "הקריאות לאי התייצבות פוגעות בצה"ל"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 19/07/23 22:09 א באב התשפג

חלוץ לא הוזמן: מפקדי חיל האוויר לשעבר ייפגשו עם מפקד החיל
מפקד חיל האוויר, התייעצות עם המפקדים הקודמים, צילום: דובר צהל

לאחר הדיווח הערב (ד') על עוד שני קצינים בחיל האוויר שהודיעו כי לא ימשיכו להתנדב למילואים בגלל המשך חקיקת הרפורמה המשפטית, מפקד החיל ייפגש עם מפקדי החיל האחרונים להתייעצות בניהול המשבר. טייסי חיל האוויר היו מהראשונים שדיברו בקול על אי התייצבות למילואים וגררו אחריהם עוד קריאות לאי התייצבות.

כל מפקדי החיל האחרונים, מלבד חלוץ

במפגש, אותו פרסם לראשונה העיתונאי יוסי יהושע ינכחו מפקדי חיל האויר לשעבר עמיקם נורקין, אמיר אשל, עדו נחושתן, אליעזר שקדי, דוד עברי ואיתן בן אליהו, יפגשו עם עם מפקד חיל האוויר הנוכחי האלוף תומר בר להתייעצות בניהול המשבר ודכי ההתמודדות של החיל. דן חלוץ, כך לפי הפרסום של יהושע לא הוזמן לפגישה.

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, לא הוזמן. צילום: Flash90     

מי שערך היום ביקור בבסיס חיל האוויר הוא הרמטכ"ל הרצי הלוי. הלוי אמר בביקור כי "צה"ל מושתת על מערך המילואים מיום הקמתו. אלה האנשים הכי טובים של מדינת ישראל ואנחנו מוקירים אותם. בלעדיהם, מודל צבא העם לא היה מחזיק מעמד 75 שנים".

מפקדי חיל האוויר, מכתב לראש הממשלה

מפקדי חיל האוויר לשעבר, ייפגשו עם המפקד הנוכחי. צילום: Moshe Shai/FLASH90

יחד עם זאת, הלוי התבטא בחריפות נגד המאיימים באי התייצבות: "החוזה שבנינו הוא תעודת הביטוח של מדינת ישראל. הקריאות לאי התייצבות פוגעות בצה"ל. האתגרים המבצעיים של צה"ל מתקיימים לילה-לילה והמציאות הביטחונית מחייבת אותנו לפעול בכל יום, בכל הזירות, לצד מוכנות והכנת צה"ל למלחמה הבאה".