בן גביר נפרד ועקץ: מודה לך על כל הטוב

השר לביטחון לאומי נאם הטקס חילופי המפקדים במחוז תל אביב, ונפרד מניצב עמי אשד. "היו בינינו לא מעט מחלוקות בחודשים האחרונים אבל מחלוקות אלה לא מונעות ממני להודות לך"

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 19/07/23 13:15 א באב התשפג

בן גביר נפרד ועקץ: מודה לך על כל הטוב
עמי אשד ובן גביר, תוקף את ההחלטה להדיחו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נאם בטקס חילופי המפקדים במחוז תל אביב ונפרד מניצב עמי אשד - אשר בחודשים האחרונים פורסם לא פעם על חילוקי דעות שהתגלעו בין השניים, ושיאם היה בנאום הפרישה של אשד מתפקידו.

בפתח נאומו תיאר השר את הרבגוניות של תל אביב, ואת אתגרים המשטרתיים הנגזרים מכך: "עיר עם הרבה צבעים ואל מול כל אלו נדרשים שוטרים מיומנים, מנוסים, מקצועיים - שפועלים בנחישות וגם ברגישות"

בן גביר: "המחלוקות  לא מונעות ממני להודות לך על כל הטוב"

לאחר מכן, פנה לאשד ואמר: "אתה קצין עתיר עשיה וניסיון. התחלת את דרכך כבלש וכקצין מודיעין ולזכותך שנות שירות רבות מאוד, אני מבקש להוקיר את התרומה שלך למשטרה ולציבור לאורך שנות שירותך". בו גביר התייחס גם למחלוקות שהתגלעו ביניהם, ואמר כי, "היו בינינו לא מעט מחלוקות בחודשים האחרונים אבל מחלוקות אלה לא מונעות ממני להודות לך על כל הטוב והיה הרבה כזה בכל שנות שירותך במשטרת ישראל למען מדינת ישראל".

השר לביטחון לאומי התייחס בסיום גם לניצב פרץ, שנכנס לתפקיד: "אני בטוח שהניסיון הרב שלך והידע המשטרתי העמוק יאפשרו לך לנהוג בתבונה ובאיזונים ראויים אל מול אתגר זה", אמר, והמשיך: "אני מאמין  שהמחוז בהובלתך יגביר את הביטחון האישי בכל מוקדי הקהל במחוז, ובמקומות שבהם תחושת הביטחון התערערה".

ההפגנות באיילון, הערב

ההפגנות באיילון: ההפגנות בתל אביב גרמו למחלוקת בין השניים | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

נזכיר, שכשניצב אשד הודיע על עזיבתו, האשים: "הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי". עוד המשיך ואמר, "בגב זקוף ובראש מורם אני משלם מחיר אישי כבד מנשוא על הבחירה שלי למנוע מלחמת אחים. אני מודה כאן לפניכם על החטא הנורא שלא יכולתי לעמוד בציפיות הדרג המיניסטריאלי, שכללו שבירת הכללים והתערבות בוטה בקבלת החלטות ושיקול הדעת המבצעי" אמר.