הקונסול לשעבר: "ראשי המחאה פוגעים באינטרסים של המדינה"

קונסול ישראל לשעבר ביוסטון, גלעד כץ, מסביר מדוע למרות הביקורות ההדדיות, אין משבר ביחסים בין ארצות הברית וישראל וטוען כי מטרתם של ראשי המחאה היא לפגוע באינטרסים של המדינה: "יש פה ניסיון של שחקנים פוליטיים להציג את אי ההסכמות כמשבר"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 19/07/23 17:55 א באב התשפג

הקונסול לשעבר: "ראשי המחאה פוגעים באינטרסים של המדינה"
צילום: Hadas Parush/Flash90

משבר יחסים עם ארה"ב? לראשונה מאז הוקמה הממשלה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו הוזמן ביום שני האחרון לביקור בבית הלבן, לאחר ששוחח עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. במשך חצי השנה האחרונה, הנשיא ביידן מתח ביקורת חריפה על ממשלתו של נתניהו ואף הגדיר אותה כ"ממשלה הקיצונית ביותר". בתגובה, שרים וחברי כנסת מהקואליציה תקפו בחריפות את דבריו.

בשיחה עם "חדשות כיפה", קונסול ישראל לשעבר ביוסטון, גלעד כץ, מסביר מדוע למרות הביקורות ההדדיות, אין משבר ביחסים בין ארצות הברית וישראל וטוען כי מטרתם של ראשי המחאה היא לפגוע באינטרסים המדיניים של המדינה.

"מי שאומר שיש משבר לא מבין כלום, אנחנו לא קרובים למצב הזה"

"אין משבר ביחסים עם ארה"ב", פותח כץ את דבריו, "המאסר של פולארד והסירוב של שמיר להקפיא את הבנייה בהתיישבות ביהודה ושומרון הן דוגמאות למשברים עם ארה"ב, אך הביקורת של ביידן על  הממשלה איננה משבר. יש פה ניסיון של שחקנים פוליטיים בארץ ובארה"ב, כמו העיתונאי האמריקני תומאס פרידמן, שמנסים להציג את אי הסכמות כמשבר. בנוסף, אותו פרידמן דיווח כי ביידן הזמין את נתניהו לבית הלבן לפגישה מדינית. אם היה משבר – לא הייתה פגישה. מי שאומר שיש משבר, לא מבין מה הוא אומר, אנחנו לא קרובים למצב הזה".

צילום: הקונסוליה ביוסטון

לדבריו, מחלוקות בין הממשל האמריקני לממשלה אינן עונות להגדרה של משבר מדיני. "יש פה חילוקי דעות מהותיים ומותר לחלוק בין ידידים. כל ממשלות ישראל לאורך כל הדורות, חלקו בצורה נרחצת על הנשיאים האמריקנים על נושאים מסוימים, כמו הנושא של ההתיישבות ביהודה ושומרון. ביידן ונתניהו שוחחו על נושאים רבים שהם חלוקים בדעותיהם, אבל לא הייתה דרישה או איומים. הפגישה המתוכננת בין שני המנהיגים, לא רק שתקרב ביניהם, אלא גם תקטין את המחלוקות. זאת פגישה חשובה לאינטרסים של מדינת ישראל וממשלת ישראל".

"חוששים מהפגישה של נתניהו עם ביידן". צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"יש דברים יותר חשובים מברק ובטח מאולמרט"

לטענתו, ראשי המחאה פוגעים באינטרסים המדיניים של ישראל. "מובילי המחאה, שבראשם עומדים ראשי הממשלה לשעבר אהוד ברק ואהוד אולמרט, חוששים מהפגישה הזאת. הם יודעים שאם הפגישה תתקיים, נתניהו יגיד לו את כל האמת כפי שהיא. הוא יסביר, ייראה ויציג לו את כל הרפורמה, ישים דברים על דיוקם והנשיא ביידן יבין שלא מדובר במהפכה כפי שהם אומרים. כל מי שמוציא דברים מהקשרם ולוקח ויכוח פנימי כדי להכפיש ולהוציא דיבה על מדינת ישראל פוגע באינטרסים ובמדיניות החוץ שלנו. לא משנה אם זה ראש ממשלה לשעבר, חייל הכי מעוטר בצה"ל או רמטכ"ל לשעבר, יש דברים יותר חשובים מברק ובטח מאולמרט".