באשמת מפגין? כאוס ברכבת ישראל - תנועת כלל הרכבות הושבתה

לצד ההפגנות בתחנות הרכבת - ששיבשו נקודתית את הגעתם של מספר קווים לתחנות, בעקבות תקלה חריגה תנועת הרכבות בכל הארץ נעצרה באופן זמני | התקנה תוקנה - התנועה חוזרת לסדרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/23 19:08 כט בתמוז התשפג

באשמת מפגין? כאוס ברכבת ישראל - תנועת כלל הרכבות הושבתה
רכבת ישראל, צילום: shutterstock

קריסה של תנועת הרכבות: במקביל להפגנות הרבות בתחנות הרכבת היום (ג') נגד הרפורמה המשפטית, אירעה תחנה חריגה במערכת המחשוב של רכבת ישראל שהובילה להשבתת כלל הרכבות בכל רחבי הארץ. על פי דיווח של עמית סגל, התקלה נגרמה כתוצאה מפעולתו של מפגין, שלחץ על כפתור חירום של כיבוי אש, שמוריד את מערכת החשמל. כיוון שגם הגנרטור של הגיבוי לא עזר - נוצרה התקלה הנרחבת. יש לציין כי המפגין לא היה אמור להגיע לכפתור. לאחר פחות משעה התקלה תוקנה ותנועת הרכבות חוזרת לסדרה.

בהודעה שפרסמה רכבת ישראל, נכתב כי "בשל תקלת מחשוב במערכות הרכבת הופסקה זמנית תנועת הרכבות ואנו פועלים להשבת התנועה לסדרה". התקלה נוסעת מקריסת חשמל, ולא ברור מתי תנועת הרכבות תחזור. על פי הערכות ייתכן שזה ייקח לפחות מספר שעות. 

הפגנות ברציפים, הפרות סדר ועצורים

הפגנות בתחנת תל אביב השלום נגד הרפורמה

הפגנות בתחנת תל אביב השלום נגד הרפורמה צילום: Chaim Goldberg/Flash90

נזכיר כי התקיימו היום מחאות רבות בתחנות הרכבת. למרות הנחיות המשטרה שלא לרדת לרציפים, מפגינים  פרצו את המחסומים המשטרתיים והביאו לסגירתן של מספר תחנות ברחבי הארץ. שוטרי מרחב איילון עצרו 6 חשודים בתחנת רכבת ההגנה ת"א. החשודים חיכו במבואה של תחנת הרכבת ובתזמון ירדו לרציפים וחסמו את דלתות הרכבת, כוח המשטרה שהיה במקום זיהה את ההתארגנות, עצר אותם מיד והרכבת המשיכה בנסיעה.

בנוסף לכך נוסע ברכבת בסמוך לחדרה עצר את תנועת הרכבת באמצעות הלם החירום ונעצר על ידי המשטרה. כאמור במהלך המחאה בתחנות הרכבת ההגנה נעצרו 8 מוחים בחשד להפרת הסדר.